Inlägg från: TeeTee |Visa alla inlägg
  • TeeTee

Muslim; hur vet jag riktningen mot Mekka?

*glad att vara kristen och att min Gud hör bön hur, när och varsomhelst den skickas ut*

• TeeTee
    J a d e d skrev 2012-06-07 16:12:38 följande:
    Du menar att du nöjer dig med detta? Du behöver inte justera in din position och fundera i matematiska banor som inte ens existerade i människors tankar när religionen ifråga uppstod. Drömmer

Ba, skoja. Klart det borde kännas friare att se på en bön på ditt vis, men islam är något som skall fullkomligen fjättra dess groupies vid marken med totalt befängda regler och ritualer.
    Undrar hur du som kristen ber? Har frågat kristna tidigare och det har varierat väldigt   
    Jag ser Gud som min Fader och Jesus som min bror, och därför ber jag närsomhelst jag känner för det. Ibland för mig själv i tystnad. Ibland i kyrkan. Ibland högt med min make hemma i soffan. Ibland med mina barn vid läggdags.
  • TeeTee
    M C skrev 2012-06-11 14:10:36 följande:
    Jag blir inte lite kränkt å dina barns vägnar, kan de inte få söka själva eller?
    Jo det kan de absolut. Men min roll som Mamma är att lära mina barn rätt och fel. Att uppfostra dem till att bli bra samhällsborgare med en stabil grund och gott självförtroende. För mig ingår aftonbönen som en lika naturlig del av uppfostran som att lära dem att inte kasta maten på golvet, att säga tack, att inte cykla ut på vägen utan att se sig för etc. Men det kanske de också skall komma på själva? Vilka barn ärver inte sina föräldrars värderingar, tills de är stora nog att ifrågasätta dem? Vi kan som föräldrar bara ge vidare det som vi själva tycker är viktigt i livet. Eller hur?
Svar på tråden Muslim; hur vet jag riktningen mot Mekka?