Trekk skrev 2012-06-12 21:37:43 följande:
Så jag får alltså bara kalla honom det av alla hans namn som DU har bestämt är halal för en kafir att säga? Dessutom får jag inte använda något swt? Fine, Allah it is utan något swt efter. Eller är det bara gud jag får säga? Månne Gud med stort G?
Då jag är mer flexibel än din deitets krav på non-stop praise och respekt tänker jag kalla honom det du låter mig kalla honom. Alla namn funkar för mig så välj ett epitet åt mig :)
Om islam lär ut respekt, varför ska man då inte respektera icke-troendes rätt att vara icke-troende?
Åter igen, bara för att man gjort ett val eller har en åsikt betyder det inte att det är något som i sig måste respekteras eller beundras.
Fritzl valde att fängsla och våldta sin dotter i 24 år, jag har ingen respekt för det valet.
Vissa väljer att skräpa ner i naturen eller plåga djur, jag respekterar inte det valet, varför skulle jag?
Vssa slår sina fruar och barn, jag ser ingen anledning att respektera det bara för att.
Vissa tror att världen skapades av termiters avföring, jag behöver inte anse att den positionen är relevant för något riktigt.
Jag tar av mig hatten i kyrkan, jag tvättar händerna och renar mig innan jag går in i tempel och moskeer och tvingar ingen muslimsk kvinna att ta min hand mot sin vilja.
Men jag behöver inte hålla med och jag har all rätt i världen att i rätt forum (som detta) diskutera det hela.
Statistiken gäller de senaste 10 årens terrordåd i väst. Även om man tar bort elfte septemberattacken ur statistiken då många gick åt på en gång så är det ändå 91% av resterande terrorism som har utförts av islamister. Listan över terrordåd som stoppats, som extremisterna som försökte halshugga Gyllandspostens personal är också diger.
Jo 1% är som du nämner förmycket då den ju helst ska ligga på en nivå som är den samma som alla andras och helst lägre vilket ju vore positivt, som buddhisterna och jainisterna tex.
Men 97% Är en siffra som är ytterst beklaglig och för stor för att ignoreras.
Vad anser du som muslim att man kan/bör göra åt detta problem? Jag antar att du vill att dessa 97% blir 0% så att
islams image förbättras?
Jag har inte bestämt något, jag framför min åsikt till dig, dvs vad jag tycker. Det måste du väl kunna skilja på?
Du läser din läxa dåligt. Det står i Koranen att man ska respektera och visa alla vänlighet. Det inkluderar icke-muslimer.
Jag vet inte vad man ska göra, som enskild person känns det rätt svårt att kunna göra så mycket.
Men när vi talar om terrorism så är det väl också egentligen så att det som länder gör mot andra länder och deras innevånare inte klassas som terrorism och därför kommer deras terrorism inte heller med i statistiken? Är det inte lite så?
Jag tänker på t.ex. det som tysken Jurgen Todenhofer har sagt/skrivit:
''Over the past 200 years no Muslim state has ever attacked the West. The European superpowers and the United States have always been the aggressors and not those under attack. ''
från
informationclearinghouse. ich.
Så bortser man från den terrorismen så kan man ju säkert få det till att 100 % av terrorhandlingar utförs av muslimer.