Inlägg från: Heisan |Visa alla inlägg
  • Heisan

HPV-Vaccinera era barn

Nej, mina döttrar kommer inte att vaccineras-jag har pratat med 14-åringen om varför jag inte låter henne göra det, men att valet är hennes när hon blir myndig..

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Heisan
    Ninni76 skrev 2012-05-23 21:05:49 följande:
    Tack för era svar...själv velar jag fortfarande.....
    Om du känner dig osäker så avvakta Vaccinet går att ta senare o kondom skyddar lika bra...
  • Heisan
    Heisan skrev 2012-05-24 09:51:27 följande:
    Om du känner dig osäker så avvakta Vaccinet går att ta senare o kondom skyddar lika bra...
    Jag tycker det är jätteviktigt att tala med döttrarna om att de ska ta ansvar o kontroll över sin sexualitet, att de ska se till att de använder kondom o att killar som försöker vara utan skydd eller utpressa dem att göra saker de inte vet om de vill-den klassiska repliken är väl: om du gillar mig så...-inte är mycket att hänga i julgranen.
  • Heisan
    Sixxty skrev 2012-05-24 10:23:22 följande:
    Det stämmer inte riktigt att kondom skyddar lika bra. Det beror på vart man har vårtorna.
    Marie Curie skrev 2012-05-24 13:35:09 följande:
    Kondom skyddar inte mot HPV 16 och 18 som ar de som ger cancer. 16 och 18 ger heller inte nagra symptom som tex kondylomvartor (det ar HPV 6 och 11 som gor det om jag minns ratt).

Jag kommer utan tvekan att vaccinera min dotter nar hon blir aldre (hon ar bara fem ar nu).  
    Ber om ursäkt, nej kondom ger inte ett helt fullgott skydd.
Svar på tråden HPV-Vaccinera era barn