• Essien

ni hästägare kan ta rätt på er skit ni med

nu rider jag endast i skogen och på privata ridvägar när jag rider ut men jag tycker det är en självklarhet att man sparkar undan eventuella bajshögar! att det bara är som hö köper jag inte. iaf inte nu när hästarna börjar komma ut på bete och gräsbajset är både löst, grönt och faktiskt - hästbajs luktar inte gott! Har ridit hela mitt liv och har inga problem med att mocka osv men helt färsk dynga luktar blä. Har full förståelse för att folk blir irriterade, speciellt när vissa hästmänniskor svarar med "haha, snmäl mig du det kommer inte leda till ngt!"

Så jobbigt är det inte att sitta av, sparka undan och sen sitta upp igen. na hästen jag ider är 182 och jag klarar det ändå, otränd som jag är.  

• Essien
    ingelala skrev 2012-05-20 00:42:33 följande:
    I Lund, Brunnshög där jag bodde innan låg det ofta hästskit på gångvägarna. Jättemysigt verkligen! Min hund lägger pyttetollar men jag plockar alltid upp dem, känns ju lönt när man tre meter senare ser en skithög lika stor som min hund. Plocka upp eller håll er borta från gångbanorna!

Hahaha! Jag är helt på din sida om att vi ryttare ska städa undan efter oss (iaf ner i diket) men det lät rätt kul det där :P
Svar på tråden ni hästägare kan ta rätt på er skit ni med