• DanielleE

Varning för Nexplanon

Hej,

Har haft min p-stav i ca 3vackor nu och jag kommer helt garanterat ta ut den inom den kommande veckan. Första veckan var helt fantastisk - jag mådde superbra, var pigg och fick nästintill perfekt hy, men sen vände det. Jag har aldrig mått så kasst i mitt liv. Jag har KONSTANT huvudvärk, hjärtklappning, nedstämdhet, oro som vid minsta lilla stress lätt övergår i ångest, sömnproblem, värmevallningar som övergår i frossa, jag kan inte fokusera på någonting (kan inte hitta rätta orden när jag jag säga någonting) och jag kan inte sluta tänka - jag kan inte lugna ner mig oavsett vad jag försöker.

Till saken hör att allt det här är så fruktansvärt långt från min karaktär att verkligen alla i min omgivning är oroliga för mig nu. Normalt är jag en äkta, stillsam, något tystlåten norrlänning som har ett nästan ogenomträngligt lugn inom mig (och jag överdriver inte lol) men nu rusar pulsen så hela kroppen skakar och diverse tankar som inte har med någonting att göra susar maniskt runt i skallen.

Anledningen att denna metod inte funkar för mig är tydligen att jag är extremt hormonkänslig - ut me pinnen!

Ett plus är ju att jag inte är gravid..

Hoppas att nästa tjej som provar Nexplanon får en riktigt positiv upplevelse =)

Svar på tråden Varning för Nexplanon