• Maho81

    Ont i skinkan & benen varenda natt. Snälla hjälp!

    Jag är gravid i vecka 30 (29+4) och de senaste nätterna har jag fått så vansinnigt ont i höger skinka och i benen när jag sover, vilket gör att jag vaknar hela tiden och måste byta ställning. Så med andra ord sover jag inte alls bra pga det. Jag har fårt liiite ont i skinkan förut när jag gått i trappor eller ansträngt mig, vilket jag slutade med då. Jag antar att det är ischias (stava?) eller någon annan härlig gravidgrej jag har fått, men finns det något jag kan göra åt det? Sov med kudde mellan knäna i natt (väldigt bökigt!) men har lika ont nu ändå. Jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig för det här gör grymt ont. =(

  • Svar på tråden Ont i skinkan & benen varenda natt. Snälla hjälp!
  • Vendelsö

    Kan det vara ichiasnerven? Har jag haft problem med under tidigare graviditeter. Kan du be din barnmorska remittera till sjukhymnast? Det finns övningar man kan göra.

  • Vanten

    Jag hade samma problem får starten av graviditeten. Det enda som lindrade något var akupunktur så det rekommenderar jag. Det tog inte bort smärtan helt men lindrade som sagt och det är ju bättre än ingenting. Ta kontakt med en sjukgymnast så hjälper dom dig.

  • camillas1985

    Låter som ischias. Jag har inte hittat något som hjälper och skulle aldrig prova akupunktur då jag är nålrädd men under min första graviditet blev jag sjukskriven pga av det och då fick jag låna en tens-apparat. Hjälpte inte mig nå speciellt men kan vara värt att testa.


    Isak 090201 William 100721 Flickan i magen 120710
  • liliana01

    Har precis samma. Jag har suttit på pilatesbollen och rullat runt höfterna varje kväll i 3 månader för att slippa smärtan. Den är perfekt för de. Mjuka upp bäckenet. Varje dag i ca 15 min. Hjälper perfekt. Vi var bortresta 4 dagar, då kunde jag knappt gå..

Svar på tråden Ont i skinkan & benen varenda natt. Snälla hjälp!