• partouze

barnmorska?

Jag funderar på att utbilda mig till barnmorska. FInns det någon som jobbar eller utbildar  sig till detta? Vore väldigt rolig om du kunde beskriva ditt arbete

Så det positiva? Negativa? Lön? Kämpigt att ta sig dit genom utbildningarna som krävs?

Ja, vill bara veta allt som går att säga om detta yrke helt enkelt

Är det värt 5 års utbildning för visst är de 3 år ssk sen 1 år jobb och sen 1½ år barnmorskeprogrammet?

Ida 12/1-12
  • Svar på tråden barnmorska?
  • partouze
    aj 378 skrev 2012-05-19 12:36:51 följande:
    Funderar också på den utbildningen :)
    Har du någon vårdutbildning =)? åh det känns sååååååå rätt =) vart bor du :)?
    Ida 12/1-12 <'3
  • aj 378

Undersköterska :) jobbar som personlig assistent. Bor i värmland. Du?

• partouze
    aj 378 skrev 2012-05-19 13:27:53 följande:
    Undersköterska :) jobbar som personlig assistent. Bor i värmland. Du?
    Okej jag har ingen erfarenhet sedan innan så kommer va helt ny på den fronten =).. Jag jobbar som frisör nu men det är så TRIST!!!
    Jag bor i göteborg så kommer söka i Göteborg =)
    Ida 12/1-12 <'3
  • Solaika

Jag SKA ta mig dit en dag.. Är sjuksköterska idag. Tycker det är jätteroligt och har varit det i tre år. Har alltid sagt att jag vill ha första egna barnet innan jag pluggar till bm. Nu väntar jag första så vi får väl se när det blir aktuellt med studier igen

• partouze
    Solaika skrev 2012-05-19 14:58:15 följande:
    Jag SKA ta mig dit en dag.. Är sjuksköterska idag. Tycker det är jätteroligt och har varit det i tre år. Har alltid sagt att jag vill ha första egna barnet innan jag pluggar till bm. Nu väntar jag första så vi får väl se när det blir aktuellt med studier igen
    Hur är det att jobba som sjuksköterska då? Eftersom man måste jobba som det minst ett år kan det vara roligt att höra x)
    Ida 12/1-12 <'3
  • Solaika