• annaa83

    utomhavandeskap?? någon som mest haft ont på ena sida trots normal grav?!n

    ja som rubriken lyder, ngn som haft ont på ena sidan trots normal grav?! jag är nygravid sen ett par veckor och har mest värk på höger sida, inget på vä, ibland mitten... orolig!
    plussade dessutom väldigt tidigt.... 

  • Svar på tråden utomhavandeskap?? någon som mest haft ont på ena sida trots normal grav?!n
  • PatriciaS

    Jag har haft väldigt ont i början på höger sidan och själv varit orolig för utomhavandeskap men det har varit normala graviditeter båda gångerna!

  • Kiiwii

    Jag plussade också tidigt, 10 dagar efter ÄL. Och jag vet att jag hade ÄL då också eftersom jag gjort VUL, lämnat blodprover osv.

    Jag har haft lite ont ibland. Molvärk i ryggen, i magen och många gånger hugg i ena sidan mot äggstockarna typ. Va också nojjig för utomkveds, men det är väldigt ovanligt, endast 1 % av graviditeter slutar i utomkveds. Jag gjorde UL för några dagar och såg en fullt norml graviditet i livmodern och inget knas nån annanstans :)

    Tror du kan vara lugn. Får du mycket ont och dessutom blöder så ska du kontaka gyn. Utomkveds brukar upptäckas omkring vecka 5-6 för det allra mesta. 

  • annaa83

    skönt att höra!!
    jag plussa en vecka efter att jag lussade på äl-stickorna, gjorde ett vul för tre dagar sedan och hon såg ingen graviditet men gravtesten blir starkare och starkare,,,,
    hade en suspekt blödning och värk ett par dagar efter ÄL....
    brukar dom inte se en förtjockad slemhinna om man är gravid, eller det syns inte en vecka efter äl redan? 

  • annaa83

    hade mens den 27 april.. så jag är ju bara 3+2 kanske,?? vecka 4
    känns som ja testade plus för tidigt... men ja testa neg gravsticka innan mensen den den 27 

  • Veladis

    Jag hade molvärk som stark mensvärk på höger sida i början av senaste graviditeten. Kring BIM och fram till v 6 kanske.

    Min dotter är nu 4½ månad...

    Så det gick bra andå, kan man säga. Jag vet ej varför det gjorde ont. 

  • Veladis

    Utomkvedes ska väl göra väääldigt ont, har jag hört. men det kanske inte måste vara så?

    Är nog ingen större fara så länge det är ungefär som mensvärk. 

  • Liel

    Utomkveds gör jäklig ont och enligt min barnmorska så upptäcker man det inte så tidigt. Jag upptäckte mitt i vecka 10, då kröp jag på golvet för jag fick så ont.
    Jag är gravid i vecka 14 nu och ibland stramar, drar det och molar på ena sidan, sen andra sidan och sen båda samtidigt.

  • Maryam88

    När jag hade utomkveds hade jag växlande ont på höger och vänster och de upptäcktes i vecka 7+3 och de gjorde så ont att jag inte kunde sitta normalt. Trodde jag skulle svimma och kunde inte gå. Har dock inte känns så när jag haft normal graviditet.

Svar på tråden utomhavandeskap?? någon som mest haft ont på ena sida trots normal grav?!n