• Joico

Hur får man en hissgardin att göra sig bra??

Vi köpte en superfin hissgardin idag, som var tänkt att sitta i köket. Men när vi satt upp den så såg det ut som skit!! 
    Det är en vit hissgardin med en dalahäst på längst upp i mitten och typ nå kurbits på varje sida om den. Man rullar upp gardinen och sen knyter.

Det enda jag kan komma på som gör att det ser ut som skit, är att fönstret inte är "djupt". Alltså det är på samma djup som väggen och fönsterbrädan sitter på själva väggen med konsoler. Istället för att fönstret är insjunket i väggen och fönsterbrädan inne i väggen, så att säga. Bra förklarat Cool 
    Kan det vara det som gör att det ser ut som rent skit? Det ser ut som att en dagisbarn fixat dit den och dessutom nyss flyttat in. Det ser så tomt ut på sidorna! 
    När jag googlar bilder så ser det bara jättefint ut hos alla med hissgardin 

• Svar på tråden Hur får man en hissgardin att göra sig bra??
  • tro  hopp  kärlek

Har du satt i en stång längst ner där du rullar upp den?

Om inte köp ett träskaft och såga av i rätt längd och trä i.

Sen beror det på vad man har i fönstret annars, kanske en lampa som går i stil, samt vita dekorerade betongkrukor lite högre med ngn växt i. samt en lite lyckta/ljustake/ eller annan prydnadssak. 

• Joico

Nä, jag rullade den bara... men jag insåg att nåt måste vara inuti för att stödja. Ska fixa det! Är det snyggast att rulla den inåt eller utåt?

Visst matchade väl kanske inte sakerna på fönsterbrädet så bra, men jag tycker nästan att allt övrigt såg värre ut. Runt själva fönstret i sig. Det såg väldigt tomt ut. 

• tro  hopp  kärlek

Rulla den som du tycker, pröva och se.

Ja är man van att ha längder så blir det väldigt tom med kappa. Glad en del har längder ändå bredvid eller framför.

• Joico

Nu har vi rullat den på en list som vi hade... det ser helt OK ut. Vi ska köpa en lampfot och ha en stående lampa istället för en hängande, det kan bli bättre. Även fast den hängande lampan inte syns bakom hissgardinen Cool

jag har två pelargoner i vita krukor sen tidigare stående där, men också en garderobsblomma i vit kruka. Den har lite höjd så det blir lite insynsskydd. Nu har jag ställt den i mitten och pelargonerna på varsin sida, det kanske ser lite skumt ut. Hmm.... knepigt det här var då!

• Stella Polaris

Kanske vågar du lägga ut en bild så vi får se? Låter fint hur som helst! Men blev ju lite nyfiken

• Stella Polaris

Förresten: jag tycker det är finast att rulla kappan in mot rummet så man ser rullningen. Men så kanske du har gjort?

• Joico

Japp, vi rullade den inåt

jag tycker nästan det ser ännu fulare ut på bild haha. Det gråa har jag målat  i Paint bara, så man inte ser var vi bor Coollampfoten köpte vi idag, likaså lampkjolen. Foten blev lite kort för fönstret, men men... Tips på vad jag kan göra för att det inte ska se ut som skit? Inget antagligen, för jag tänker inte byta ut blommorna. 

Svar på tråden Hur får man en hissgardin att göra sig bra??