• Joico

Hur får man en hissgardin att göra sig bra??

Vi köpte en superfin hissgardin idag, som var tänkt att sitta i köket. Men när vi satt upp den så såg det ut som skit!! 
    Det är en vit hissgardin med en dalahäst på längst upp i mitten och typ nå kurbits på varje sida om den. Man rullar upp gardinen och sen knyter.

Det enda jag kan komma på som gör att det ser ut som skit, är att fönstret inte är "djupt". Alltså det är på samma djup som väggen och fönsterbrädan sitter på själva väggen med konsoler. Istället för att fönstret är insjunket i väggen och fönsterbrädan inne i väggen, så att säga. Bra förklarat Cool 
    Kan det vara det som gör att det ser ut som rent skit? Det ser ut som att en dagisbarn fixat dit den och dessutom nyss flyttat in. Det ser så tomt ut på sidorna! 
    När jag googlar bilder så ser det bara jättefint ut hos alla med hissgardin 

• Svar på tråden Hur får man en hissgardin att göra sig bra??
  • Stella Polaris

Tyckte du sa att det ser ut som rent skit? Det är jättefint ju! Lovar, helt säkert! Om du vill ha andra blommor är det ju lätt fixat! En stor (finns extra stora) murgröna på båge blir insynsskydd, köp till en vacker vit kruka i storlek som passar blomman. Jättesöt lampa, den ska vara kvar! Var nöjd!

• Stella Polaris

Eller så gör du som på bild tre av de du gav som exempel. Fast då får du köpa två blommor (riktigt så höga krukor som på bilden kanske inte behövs) och en högre lampfot, det blir både fint o funkar som insynsskydd!

• Stella Polaris

Hmm såg nu att du skrev att du inte tänkte byta ut blommorna.... Gör det i alla fall, de får flytta till ett nytt fönster

• Stella Polaris

Hälsningar från en som har 16 st hissgardiner i huset.... Vissa med längder också, andra endast hissgardin....

• Joico

Tack för tips
    Jag har ingen annanstans att göra av blommorna så dom måste stå där... den ena pelargonen är nyköpt dessutom. Ser det bättre ut om man ställer lampan i mitten och en pelargon på varje sida? Isf kan jag överväga att ta bort garderobsblomman haha.
    Eller om man har kvar lampan på sida o ändå tar bort garderobsblomman? 

• Joico

(huur många fönster har du sammanlagt? haha! 16 hissgardiner.... vi har 4 fönster allt som allt, därför kan blommorna inte riktigt byta fönster)

• charmmiss
    Stella Polaris skrev 2012-05-21 22:01:16 följande:
    Hälsningar från en som har 16 st hissgardiner i huset.... Vissa med längder också, andra endast hissgardin....

har du burspråk eftersom att du har så många fönster, får gärna visa bilder isåfall så man kan få lite tips.

ts jättefin gardin men lite för plottrigt nedtill, ta bort lite saker, låt lampan vara kvar, antingen garderobsblomman eller två små blommor  
  • Stella Polaris
    Joico skrev 2012-05-21 22:21:06 följande:
    (huur många fönster har du sammanlagt? haha! 16 hissgardiner.... vi har 4 fönster allt som allt, därför kan blommorna inte riktigt byta fönster)

Vi har 20 st fönster. Alla utom ett öppningsbara med fasta spröjs. Så fina men något jobbiga att putsa
  • Stella Polaris
    Joico skrev 2012-05-21 22:19:47 följande:
    Tack för tips Jag har ingen annanstans att göra av blommorna så dom måste stå där... den ena pelargonen är nyköpt dessutom. Ser det bättre ut om man ställer lampan i mitten och en pelargon på varje sida? Isf kan jag överväga att ta bort garderobsblomman haha. Eller om man har kvar lampan på sida o ändå tar bort garderobsblomman? 

Ja ta bort garderobsblomman, den behöver inte stå i fönster för att växa fint! Antingen en pelargon på var sida av lampan eller en pelargon + lampan. Men nya krukor kanske
Svar på tråden Hur får man en hissgardin att göra sig bra??