• Anonym (??)

Köpa spermier?

Jag skulle vilja köpa spermier för att försöka bli gravid.

Vart kan man göra detta? Kan man göra det privat ?

• Svar på tråden Köpa spermier?
  • Anonym (??)

någon som vet?

• Anonym (??)

Någon som vet?

• Anonym

man kan inte köpa spermier!gör en heminsemination eller en insemination i danmark

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-20 20:51:11 följande:
    man kan inte köpa spermier!gör en heminsemination eller en insemination i danmark
    Jo det kan man väl visst.
    Är precis det man ofta gör vid en insemination i Danmark t ex... 
    Man kan köpa/beställa dem över nätet så finns de på plats på kliniken när man kommer dit och ska insemineras. 
    Men man kan inte beställa hem typ som postorder!
    Det överlever dem liksom inte.....  
    Annars blir det ju till å beställa av en man...
    Som vill dela med sig!   
  • Anonym (??)
    Anonym skrev 2012-05-21 05:50:20 följande:
    Jo det kan man väl visst.
    Är precis det man ofta gör vid en insemination i Danmark t ex... 
    Man kan köpa/beställa dem över nätet så finns de på plats på kliniken när man kommer dit och ska insemineras. 
    Men man kan inte beställa hem typ som postorder!
    Det överlever dem liksom inte.....  
    Annars blir det ju till å beställa av en man...
    Som vill dela med sig!   
    haha ja precis vad jag tänkte... vart kan man hitta dessa män?
  • Anonym

Är nog inte många vettiga män som skulle ställa upp att donera sperma privat. Och för den delen vet du ju inte om personen har några ärftliga sjukdomar eller tillstånd då.

• Anonym
    Anonym (??) skrev 2012-05-22 18:33:59 följande:
    haha ja precis vad jag tänkte... vart kan man hitta dessa män?
    Jaaa du...
    Grejen är väl förmodligen den att de flesta män vill ha ut någonting för egen del av det hela om man säger så...
    Men vet att det finns kontaktsidor på nätet där singelkvinnor/män och par i samkönade relationer försöker hitta nån som vill samma sak så de kan "lösa det hela" tillsammans sas.  
    Googla på det!

Sen finns det ju män som liksom säljer sin sperma för insemination privat också utan att vilja ha någonting med det att göra i övrigt. Men det finns ju såklart en sjukdomsrisk då som man måste vara nogrann med...

Hoppas du hittar ditt sätt. 
  • Anonym

Kommer ihåg att jag sett websidor i typ usa där man kan köpa spermier. Man får välja egenskaper fritt på donatorn, typ rödhårig och atletisk musiklärare. Har fått för mig att de skickar hem det i kvävetankar med posten och sedan är det bara att nörja befruktningsprocessen hemma i köket. Lycka till!

• Anonym (undrar)

Många gånger har jag undrat över det, varför bekostar man så mycket för inseminationer utomlands dyl? Det är väl bara till att ragga upp en snygg kille och ta med honom hem över natten, eller inleda en KK relation för att vara säker på att det blir han? ;)

• Anonym (??)
    Anonym (undrar) skrev 2012-05-22 18:41:16 följande:
    Många gånger har jag undrat över det, varför bekostar man så mycket för inseminationer utomlands dyl? Det är väl bara till att ragga upp en snygg kille och ta med honom hem över natten, eller inleda en KK relation för att vara säker på att det blir han? ;)
    haha jo... men jag vetefan hur jag ska göra... =) kk ? då lurar man väl han?
Svar på tråden Köpa spermier?