• maaammaaa

Hur får jag bort påsar under ögonen?

Hejsan alla,
    Har någon blivit av med mörka ringar under ögonen? Jag har försökt diverse krämer men inget har fungerat. Jag brukar sova bra men ändå har jag irriterande påsar .  Är det någon som vet hur man blir av med dem?

• Svar på tråden Hur får jag bort påsar under ögonen?
  • Pickeli

Sover bra, slutar röka och äter hälsosamt. Samt make up stores cover all mix! Lycka till!

• Tessa17

Man kan inte ta bort dem men minska de kan man genom olika saker bl. att lägga  is kalla te skedar under ögonen.

• maaammaaa

Jag testade vara ohälsosam igår. Jag åt lasagne med vanlig pasta till middag fast halva tallriken sallad och drack ett glas mjöd och säkert 7 dl saft och vatten efter 22.00 på kvällen och idag har jag en halv cm. påsar under ögat. nu blir det ännu mer lasagne och fruktjuice. Kanske grillkorv med mjöd ikväll och glass. Blir det en cm påsar imorgon så vet jag vad jag ska undvika. Vete, socker och grisfett. Så imorgon tar jag fram t-skeden ur frysen och lägger den under ögat. Jag behöver inte vara snygg förrän 1. juni. Fast då måste jag vara på topp i en vecka. Då blir det standard proteinrik träningsmat.

• maaammaaa

Syrran som blir färdig läkare i sommar prövade blodtryckshöjningen när hon åt en lakrits en påse full. En markant ökning minsann.

• Maggisue

Prova ögonplåster som bygger på den senaste tekniken för behandling av området under ögonen. Reducerar svullnader och mörka ringar runt ögonen och minskar påsighet, svalkar och motverkar torrhetslinjer.

Ögonplåster innehåller Vitamin A, C, E samt Aloe Vera som alla är mycket näringsrika ämnen som jobbar förebyggande för att upprätthålla en slät och stram hud.

www.underögonen.se

• maaammaaa

Det där tipset om att inte dricka för mycket på kvällen funkade förr mig. Tack Tessa.

• The Green Witch

Påsar under ögonen och mörka ringar under ögonen är inte riktigt samma sak.

Själv hade jag påsar under ögonen (men var inte mörk). Påsarna gjorde att jag ständigt såg trött ut och äldre än jag var. Det enda som hjälpte var kirurgi. (Något jag är emot i vanliga fall, men det var verkligen störande).

Utmärkt resultat

Är det enbart mörka ringar kan man ju alltid sminka över de i värsta fall. 

• Vindruvor

Om du har påsar under ögonen så prova med att lägga vindruvor under ögonen i ca 30 min. Det gör inte jätte mycket skillnad men det hjälpte lite för mej. Det blev lite blekare

Svar på tråden Hur får jag bort påsar under ögonen?