• lishe

Terry Evans

Varför blir ni så provocerade av calle555s inlägg?
    Jag tycker själv att Terry Evans är mycket övertygande (jämfört med många andra medium som är med i tv) och har svårt att se bluffen men man måste väl kunna respektera ett skeptiskt förhållningssätt för det??!!!
    Det är sektkänsla över vissa "Terry Evans anhängare"!!

TS inbjuder "båda sidor" till diskussion när hon skriver:

"Tycker han verkar så äkta, eller har jag fel?"

Calle555 förespråkar "har jag fel? sidan" och ifrågasätter ett fenomen som Terry Evans företräder.
    Vad är problemet?

Sasserssons inlägg hade kunnat bli en intressant motvikt till de skeptiska "västvetenskapliga" teorierna men nu är jag mest irriterad på allt dravel om "ärekränkning och anmälan" Löjeväckande!!!

Sasserson skriver bl a:
    "Stå på er här inne i forumet. Låt er inte luras av calle555 som döljer sig bakom ett litet alias, men gör enorma anspråk på att sitta inne med "sanningen".

På vilket sätt skiljer sig Sasserson från calle555 med att göra "enorma anspråk på att sitta inne med "sanningen" i sådana fall?

Vems sanning får lov att yttras i den här tråden??

Ska inte alla få vara med?

• lishe

oOoJoyoOo: aha ok.....jag blev lite förvirrad där......funderade över vad jag skrev egentligen

• lishe

Om calle555 ska kunna fällas för ärekränkning så måste det väl först bevisas att Terry Evans inte alls profiterar på människors sorg?
    Det här kan bli mycket intressant!!!
    Jag tycker du ska kontakta de där advokaterna du känner Sassersson....omgående!

• lishe

carina p: Stämde precis allting? Görs det omtagningar? Är det vi tittare får se korrekt återgivet?
    Jag undrar också hur skeptiker förklarar hur Terry Evans, som i kvällens program, kan vara så träffsäker.
    Kan ni inte ge exempel på hur han "luras"? Med egna ord inte med hänvisning till länkar.
    Ja jag förstår i alla fall inte hur han skulle ha kunnat gissa sig till informationen han hade i kvälllens program.
    Det fanns ju inte en endaste ledtråd...iom att de befann sig på neutralt område.

• lishe

Det finns också en rädsla för att få sin tro på "det övernaturliga" ifrågasatt

Svar på tråden Terry Evans