Inlägg från: Moonis |Visa alla inlägg
  • Moonis

Terry Evans

calle555: Bara undrar lite intresserat om du någon gång har pratat med Terry Evans o därefter skaffat dig en uppfattning?
    Eller pratat med ett "riktigt" medie överhuvudtaget?

Tycker annars det e lite konstigt att du e så kritisk till något du inte ens provat.
    Men man brukar ju säga att det ofta e rädsla o okunskap som föder förakt o hat.

• Moonis

calle555: Jo, jag undrade intresserat om du läser mer nogrant.

Sen tycker jag du ska träffa honnom innan du dömmer honnom.

Och det här med att tala med döda, vad har du för bevis att man INTE kan det?
    Tror du har skrivit någonstans att det inte finns vetenskapliga bevis för att det funkar men finns det då vetenskapliga bevis för att det inte skulle funka då?

E inte sanningen den att man inte kan bevisa varken för eller imot o kan man då inte bara acceptera att det kanske finns grejer som vi människor inte riktigt förstår oss på o kan förklara.

Vi får ju inte glömma att jorden va platt en gång, att kunna flyga va otänkbart o alla som höll på med örter va häxor.

Och ja, jag tror det finns en rädsla för saker vi inte kan se o förstå. Men det e ganska naturligt o gör dig inte unik. Fast jag varit med om en del så kan jag fortfarande känna rädsla.

• Moonis

calle555: Helt ärligt så bryr jag mig inte om du tror på det eller inte men tycker inte man kan kalla en människa för bluff när man för det första inte känner honnom, inte har träffat honnom o inte vill träffa honnom.

O att du inte vill träffa honnom känns som att du e rädd för att han kanske faktiskt kan. För det skulle isåfall vända upp o ner på hela din tro o övertygelse.

Sen tycker du det e upp till den personen själv att bevisa det.
    Visst, men träffa honnom då så han får möjlighet att övertyga dig.

Sen känns det som dom bevisar om o om igen att dom talar om grejer dom inte kunde ha vetat innan men man väljer ändå o blunda för det.

Ja, vi vet bättre idag o om 20 år vet vi kanske bättre med det här oxå.

Kan du bevisa att han är en bedragare?

• Moonis

AnneSophie: Problemet e nog att det görs ju Olika studier i sånt här. Det enda man kan göra i sånt här e att kolla upp om det stämmer allt som Terry säger o det verkar det uppenbarligen göra. Även programmet kollar upp efter men det verkar tydligen inte räcka så hur ska man då göra?

Sanningen e väll att det kommer alltid finnas tvivlare oavsett men att kalla någon för bluff utan bevis o utan att vilja bli överbevisad e att ta det lite långt.

Har man mage att kalla någon för bedragare tycker jag man kan ha mage att möta honnom för att få det bevisat oxå.

• Moonis

calle555: Menar du att du ska ge det ett försök ändå? *väntar med spänning på svaret*

• Moonis

calle555: Lite svårt kanske när det gäller att förmedla från någon i andevärlden när man inte har kontakt med den dom vill förmedla till. Dom e ju inte där för att prata med han utan han bara förmedlar till den som då sitter ljudisolerad. Vilket kan bli lite knepigt, osäker om det kan funka så.
    Men man kan läsa av personen genom ett föremål eller liknande utan att dom behöver någon annan kontakt. Det har dom oxå haft program om, tror det va en kvinna som läste av. Träffade dom inte innan utan efter hon läst av.

Annars har man alla tusen personerna som har varit i kontakt med Terry o kan intyga att allt stämt

Annesofhie: Nja, vet inte om det va en särskilt bra jämförelse med jultomten men sen o andra sidan säger myterna att det ska ha levt en man som va mycket givmild o omtalad. Sen har det utvecklats till nutidens jultomte

Svar på tråden Terry Evans