Inlägg från: AnneSophie |Visa alla inlägg
  • AnneSophie

Terry Evans

Ähum, men det är väl klart att man kan kalla någon för en bluff. Vad är det för konstigt med det?

Undrar vad Terry skulle tycka om det här? Kan inte någon av er som så frekvent minglar med honom fråga honom om ha inte ställer upp på ett test av hans förmågor under kontrollerande vetenskapliga former?
    OM han nu kan prata med de döda så kommer han ju kunna göra det även då och då kan man säkert bevisa detta genom mätningar. Detta borde ju gagna Terry som då kunde bli hyllad som det första mediumet som faktiskt klarat av att prestera när det faktiskt krävs. Så det känns som att han borde vara intresserad.
    OCH om han nu skulle klara detta och man tydligt, utan tvivel, med vetenskapliga metider kan avgöra att han faktiskt kommunicerar med de döda och inte bara lurar folk så vågar jag lova att å Calles vägnar att Calle äter upp sin hatt med god aptit, och jag lovat att hjälpa honom gnaga på ett hörn.

Jag väntar spänt på svar från Terry!

• AnneSophie

Moonis;

Nja, olika studier... Jag, och säkert Calle också, menar ett vetenskapligt test i ett kontrollerat forum övervakat av oberoende opartiska experter. Inte nån studie eller seans.
    Det finns tyvärr inga medium som idag ställer upp på sådant eftersom de tidigare försök som gjorts, med medium betydligt mer kända än Terry Evans, faktiskt har totalmisslyckats med att förmedla det minsta lilla "hej" från andevärlden...eller ja förmedla något överhuvudtaget. Det är ju rätt pinsamt att vara kontakten med andevärlden och bli totalsviken av alla andar när det liksom kommer till kritan.

Så OM nu Terry är så otroligt begåvad som alla säger så ställer han säkert upp för han om någon måste ju lyckas vid ett sådant experiment.
    Eller hur? Så fråga Terry, ni som känner honom.

"Har man mage att kalla någon för bedragare tycker jag man kan ha mage att möta honnom för att få det bevisat oxå."

Jag träffar en man som kallar sig jultomten varje år. Han hävdar bestämt att han är jultomten och att han har flygande renar. Han ser ut som jultomten gör på alla bilder förvisso, han skrattar så där HO HO HO som tomten gör på film och han har med paket i en brun jutesäck till alla snälla barn.
    Trots detta vågar jag påstå att han är, inte en bedragare (för att kunna vara en bedragare så måste det finnas någon som är icke-bedragare också) utan en bluff.
    Tomten finns inte och mannen som utger sig för att vara tomten är jättesnäll och försöker bara glädja oss alla där på julafton i allvälmening liksom....men det är min storebror.

• AnneSophie

Moonis;

Fast, om jag nu ska berätta vad det mediumet som jag har träffat (läs även tråden "Medium") på sa så borde det där absolut gå (Calles förslag alltså).
    Det mediumet säger att andarna bara kommer och hon vet inte alltid vem dom riktar sig till utan låter ofta en person i publiken räcka upp handen när något hon säger känns tillräckligt bekant.
    Så Terry skulle ju rimligtvis kunna förmedla på allt dom som kommer till honom och när han är klar med alla andarna på kö så får testgruppen peka ut vilken sittning som riktade sig till just dom.
    Rimligtvis, eftersom ni menar att Terry kan prata med andarna, så borde dessa tio personer kunna matchas med dessa tio sittningar. Det borde inte kunna bli så att person ett och fem båda pekar på sittning tre tex.

Oh vad spännande det ska bli när Terry försöker sig på detta! Jag ska inhandla en ny hatt till Calle och mig, fall i fall.

• AnneSophie

Rimligtvis så borde man ju kunna rigga filmkameror i ditt hem (=avslappnad atmosfär) och faktiskt filma dig när du mde tankens kraft förflyttar saker.
    Kan ju inte vara så svårt! Finns säkerligen många som skulle ställa upp med kameror för det vore ju onekligen fantastiskt ovanligt att få en sådan gåva på film.
    Har du funderat på att kanske maila ett produktionsbolag för TV?

• AnneSophie

Men va? Sabba trådar?
    Nu förstår jag inte vad du menar faktiskt.

Du menar att du kan förflytta objekt med tankens kraft och det är ju otroligt spännande. Vilken gåva. Jag tänkte bara att det kunde vara kul att få det förevigat på film. Det är ju liksom inte så många som lyckas med det...av olika anledningar.
    Det är ju så poppis med det lite ockulta och övernaturliga just nu och därav mitt förslag att du skulle kunna kontakta ett tv-bolag...och kanske tom tjäna en hacka.

Tråkigt att du missuppfattade detta. Tycker att du har en rätt tråkig attityd när du påstår att man sabbar en tråd för att man kommer med förslag.

Svar på tråden Terry Evans