Inlägg från: BadSector |Visa alla inlägg
  • BadSector

Terry Evans

grabbmorsan:
    Jag tycker du ska tänka på de svältande barnen i Afrika.
    Om du visar upp dina Jedi-trick för Randi så får du en skön mille dolares som du kan skänka till Röda Korset eller Småtomtarnas Befrielsefront, och på så sätt hjälpa mängder med individer som lider.
    Detta skulle inte ta mer än ett par dagar i anspråk, och jag gissar att du har en del tid över...? Att INTE göra det är ju snudd på onskefullt!! Och du är väl ingen ond människa?

• BadSector

OT: Men... hur sabbar man en tråd där folk byter tankar genom att... byta tankar?
    Sabbar man den inte mer genom att beskylla andra för att sabba den? "Kom inte hit och förstör vårt tyckande med ditt tyckande!" Lite små-sné logik.

• BadSector

Gossensmamma32:
    *visk*Låter dig inte vara. :)

Du lider av lite språklig förvirring.
    Att bevisa något är inte samma sak som att i detalj förklara det.

Jag kan enkelt bevisa för dig att fåglar kan flyga, genom att visa dig en fågel som flyger, och låta dig studera den så du kan utesluta fusk. Ingen av oss behöver veta om fågeln flyger pga aerodynamiska effekter i formen på dess vingar eller om en osynlig hand håller den under magen.

Förmodligen skulle en medelbegåvad mellanstadieklass kunna designa ett experiment som låter dig visa din Jedi-förflyttning av fysiska ting och samtidigt utesluter felkällor.
    Ett simpelt "expriment" alltså, som du säger.

Skulle du vara intresserad av att visa upp förmågan för någon, någonsin? Om inte annat bara för att täppa igen truten på sådana som mig?

• BadSector

OT: Jag blir bara så jäkla irriterdae på folk som tror att de kan göra saker ingen annan kan och ingen förstår dem.

• BadSector

Kan inte lämna denna del okommenterad heller, ledsen för uppdelningen i flera inlägg;
    "Jo möjligen om du distikerar hjärnan på en människa som har gåvan förstås.

För det sägas att vi använder endel av hjärnan som annars inte används och det måste ju vara någon forskar som tagit reda på det så då bordde det ju finnas bevis nog."

Oooook... börjar nerifrån;
    Att du hört "sägas" något, betyder inte att "någon forskare tagit reda på det". Jag har faktiskt ingen mer kommentar till det, saknar ord.

Till första meningen;
    Hur i heeeeela friden skall man se på en hjärna, en DÖD hjärna, vilka delar som använts? Ska de se mer slitna ut eller vad??

Ett rimligare antagande vore kanske en MRI[?] medans du flyttar runt ett bäcken Jedi-style, men det ställer du nog inte upp på?

Svar på tråden Terry Evans