• Kjell2

Exet vägrar kommunicera överhuvudtaget.. vad göra?

Finns väl inte mycket att göra. Acceptera att det blir enskild vårdnad och att någon av er kommer få mindre umgänge.

• Kjell2

Du borde rätt enkelt kunna visa på att stora samarbetsproblem finns och att EV borde vara enda lösningen. Sen vem som får det är en annan sak.

Samma sak gäller VV, där har du FR att luta dig mot. Lär väl landa på att en av er för vårdnad och huvudsakligt umgänge och den andra varannan helg och lite lov.

Vad säger ditt ombud?

• Kjell2
    Anonym (???) skrev 2012-05-22 10:34:12 följande:
    vet inte.. har inte hört vad ombudet säger om utredningen.

exets kommentarer till hela utredningen,  de som följer med in till rätten med utredningen var ju lite annorlunda måste jag säga... i 6 sidor kommenterade exet min syn på saken att den inte vara sanningssägande versionen. Sista meningen var att exet valt (efter 6 sidor) att inte kommentera alla mina felaktiga uppfifter.
    Ge upp att hoppas att ditt ex ska förändras. Ni får köra det via ombud och domstol och hopas situationen därefter blir dräglig för barnen. Uppriktigt sagt tror jag inte det är mycket du kan göra.
  • Kjell2
    Anonym (???) skrev 2012-05-22 15:46:56 följande:
    men mail går ju inte.eftersom exet inte vill ha något alls..  det är ju så vi har kommunicerat. 
    Skicka till ombudet, skicka via pappersbrev eller fortsätt skicka email. Du har gjorts vad som behövs, vidarebefodrat information. Sen är det upp till ditt ex.

Du får nog på något sätt acceptera och lära dig leva med läget.

.
  • Kjell2
    Anonym (???) skrev 2012-05-22 16:07:27 följande:
    exet har inte meddela hur infomrationen ska framföras
    exet har inte meddelat att några mail inte får skickas

dessutom kostar det att ta via ombudet..  exet har inte sagt sig ta den kostanden.

så för att exet beter sig barnsligt så ska jag göra detsamma?
    Och barnen har inga föräldrar som kan agera vuxet?

jag tänker inte sjunka till exets nivå när det gäller att kommunicera.
    det skulle ju bara visa att vi båda har samarbetsproblem.. när det ligger hos exet.

Hur ska vi göra efter en förhandlig anser du.. ha kvar ombuden tills barnen är 18 år eller?

Skicka till ombuder till ombudet säger ifrån. Gå sen över till vanlig post.Gör en sammanstillning en gång i veckan eller så. Du har gjort ditt, resten är upp till exet,

Vill exet ha kvar sitt ombud så låt exet ha det.
  • Kjell2
    Anonym (???) skrev 2012-05-22 16:36:01 följande:
    jag vet vad du menar.. men då finns det 2 löjliga föräldrar till  barnen som vägrar prata med varandra.
    Hur bra är det då?

Jga tycker i alla fall om jag kan så kan jag maila exet direkt om barnen eftersom vi har vv boende fortfarande och det förusätts att vi ska kinna kommunicera med varandra.

För ett exet inte vill så behöver jag inte vara likadan utan jag kan faktiskt gör adet som man bör kunna vid gememsan vårdnad och vv boende.

OM jag istället sköter mitt på ett civiliserat sätt så är det upp till exet att sköta resten.

Då tar jag mitt ansvar och exet vägrar.

Så vad tänker du göra, fortsätta med email?  Inget fel med det. Du gör så gott du kan och resten är upp till exet.

Förvänta dig dock inte några glädjerop från exet och att komunikationen plötsligt skall fungera. Att exet är en jobbig surpropp får du nog lära dig leva med ett tag. Med lite tur går det över med lite tid och efter en dom i TR.
Svar på tråden Exet vägrar kommunicera överhuvudtaget.. vad göra?