Inlägg från: Anonym (Jag också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag också)

Svullen mage/ballongmage

Kan bara instämma med ovanstående inlägg. Har lidit av ballongmage i 15 år tills jag bestämde mig för att gå ner i vikt och provade LCHF. Alla problem med ballongmage försvann samma vecka.

• Anonym (Jag också)

Var skeptisk till LCHF innan jag provade för jag trodde att man bara åt ägg och bacon för det är ju det man hör talas om. Jag har däremot aldrig ätit så nyttigt och omväxlade som jag gör nu när jag äter LCHF mat. Visst, pastan och smörgåsarna går bort men det är det värt för att må så otroligt mycket bättre.

• Anonym (Jag också)

Instämmer i info som övriga gett om LCHF om varför det fungerar. Det finns mycket god mat som är nyttig och inte så krånglig. Jag valde att köpa en kokbok när jag började för att just få bra tips vad man kan äta så att det inte blir enformigt.

För mig kan en dag se ut så här:
    Frukost: Turkisk yoghurt med bär
    Lunch: Soppa (beroende på innehåll får man lägga till lite fett som t ex en klick creme fraiche),
    alt. omelett med pesto/avocado eller ost och grönsaker
    Middag: Det som hela familen äter (fisk, kött, korv, veg.) fast utan ris/pasta/potatis. Därtill mycket grönsaker i form av färska eller kokade (t ex broccoli- eller blomkålsmos). En god oljebaserad dressing till de färska grönsakerna

Mellanmål behövs inte för mig, känner inget sug eller hunger efter det.

Jag provade som sagt detta för att gå ner i vikt vilket jag också gjorde men den absolut bästa bieffekten var att magen blev helt besvärsfri.

• Anonym (Jag också)

Alla möjliga sorters beroende på vad som finns i kylskåpet hemma. Tips är att minska vätskemängden så har du en gryta istället Skrattande.

Mina bevär var klassisk ballongmage. Uppsvullen varje dag, främst efter maten och också mer kvällstid. Framför allt om jag ätit mycket bröd, pizza etc. Var också mer känslig för mjölk vilket jag inte är nu. Såg mer gravid ut då än vad jag faktiskt gjorde när jag var gravid!

Svar på tråden Svullen mage/ballongmage