Svullen mage/ballongmage
Hej
Jag skulle önska så att det fanns någon här på forumet som delar mitt problem och har funnit något som hjälper/fungerar!
Mitt problem kallas ballongmage tror jag, det är något trassel med min tunntarm som gör att ju längre dagen går ju mer svullnar magen, den är svullen från precis under bysten! Jag ser jätte gravid ut på kvällen och det är så ledsamt!
Jag har bantat ner mig och bantat ner mig för jag tror magen ska försvinna, pratade precis med en sköterska nu som sa att "det spelar ingen roll hur smal du blir det har inte med fetma eller att du är tjock att göra!"
Jag lider så av detta!! Känner mig oattraktiv och tjock.
Sköterskan jag precis pratade med sa att jag ska undvika tuggummi, undvika produkter med sötningsmedel och pepparmint. Tuggummi brukar jag inte tugga,
Pepsi max eller cola light dricker jag ibland men inget som har pepparmint äter jag.
Fiberprodukter/fullkorn fattade jag som att det inte var så jätte bra? men vad tusan ska man äta då? Jag har jätte trög mage, långsam tarmpassage och kan inte äta vitt bröd tex
Nu har jag ätit efter GI metoden och då ska man äta fullkornspasta, fullkornsris etc
HUR ska jag äta för att INTE få uppblåst/svullen mage! Vill inte ha det så här Jag lider
Tacksam för tips och hjälp