• Anonym

Är så vansinnigt svartsjuk på min ex nya

usch stackare! Jag tycker att du ska hitta en terapeut som kan hjälpa dig att reda ut dina känslor.
    Du måste lära dig att acceptera detta. Det är det enda du kan göra. Sök efter terapeuter med KBT -inriktning.

För din egen skull. Du kan komma över detta och börja leva igen

• Anonym

Nu blir jag riktigt......ja brrrrr....vet inte...men du kan lika gärna vara min mans ex och då skulle jag vilja säga dig både det ena och det andra till dig, men det kan jag inte här!

Hur som helst, du behöver hjälp och det OMG!

-Exet ska inte ha någon nyckel till exets hem
    -Bortförklaringar med att hämta, lämna kläder och leksaker, Oh jisses stackars barn som inte har kläder och leksaker hos båda föräldrarna.
    -Du vill prata om relationen med honom,,, du har ju inte gått vidare men det har han och han har markerat och visat dig tydligt att han inte vill ha med dig att göra med annat än diskutera och samarbeta ang barnen!
    - Sök hjälp NU!

• Anonym

Jag kan förstå dina känslor men de får dig inte att må bra och de påverkar relationen till dina barns andra familj negativt och de påverkar troligen dina barn negativt också.

Din man har rätt i att sätta gränser mot dig. Självklart ska du inte ha en nyckel till deras hem, det är deras hem, inte ditt. Självklart behöver de inte bjuda in dig till deras familjeliv, självklart skapar de sina egna tradtioner etc.

Det du behöver göra är att acceptera att ni har skilt er och från och med detta lever skilda liv. Ni har en sak gemensamt och det är barnen. Vad du behöver göra är att acceptera detta och sedan arbeta med att skapa ditt nya liv. Hitta en ny man, skapa en ny familj som inkluderar dig, din nya man och dina barn. Ditt ex och hans nya har sin familj som du inte är en medlem i och du måste skapa din egen familj som de inte är medlemmar i.

Du kan göra det men du behöver hjälp och stöd i att acceptera detta. Det finns tekniker man kan lära sig för att hantera jobbiga tankar och lära sig att acceptera saker.

• Anonym
    M166 skrev 2012-05-22 14:42:23 följande:
    Håller absolut med. Det är klart att det svider när exet blir ihop med en ny, men att hålla på såhär i 5 år är inte friskt. Sök hjälp!
    Det är inte friskt övht, oavsett en dag eller 5år att hålla på så här !
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-22 15:10:56 följande:
    Det är inte friskt övht, oavsett en dag eller 5år att hålla på så här !
    Definitionen av friskt och sjukt debatteras i forskningen. Men jag vill berömma TS för att hon skrivit detta, vågat erkänna detta för sig själv och söker hjälp.

Även m TS inte sökt hjälp hos psykolog,  vilket jag rekommenderar, så har hon sökt hjälp hos oss. Det är jättebra TS! Det är det första steget till att må bra igen

Du kommer att fixa detta {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym

TS

Tänk så här:

Ditt ex har inte du uppfostrat överhuvudtaget, du ÄR inte hans mamma, du VAR hans kvinna, du fick barn med honom, du valde att lämna honom, acceptera att han inte vill ha dig, att han har en ny kvinna vid sin sida, och barnen älskar er oavsett om ni är separerade, sök hjälp och begrav allt som varit nu ska du titta framåt och söka framtiden i ditt liv.....

• Anonym
    Anonym (biomonster) skrev 2012-05-22 14:25:30 följande:
    För att lätt kunna hämta/lämna kläder/leksaker till barnen utan att deras far ska behöva åka och låsa upp, så hade vi det innan de flyttade ihop.
    Nä det tycker inte han heller sedan vet man ju inte hur mycket hon påverkar.
    Hade du varit min sambos ex hade du inte heller fått någon nyckel, som jag känner det har hon inte ett smack här inne att göra det är min och sambons hem där vi bestämmer vem som har tillgång till nycklar. Har barnen glömt något får dom vackert vänta tills någon är hemma och hämta det då. Är det något livsnödvändigt ex mediciner så skulle sambon få åka hem och fixa det.
    För mig är det helt obegripligt att ett ex skulle ha tillgång till vårat hem och då har jag jävligt bra kontakt, räknar till och med mitt ex som en av mina bästa vänner. Men någon nyckel hit skulle han aldrig få
  • Anonym

Nyckel till deras hus?? Skulle ALDRIG tillåta att min sambos ex hade nyckel hit, eller att mitt ex hade det för den delen. Vad ska du göra, stå i köket och koka kaniner en dag för svartsjukan har slagit slint? Eller gräva i hennes grejer och leta "bevis" för att hon är otrogen, taskig mot barnen eller vad det nu kan vara? Du verkar inte helt frisk om vi säger så. Och vad då, familjehögtider?? Du begärde skilsmässa, du flyttade och han har gått vidare. Är det inte dags att du gör det också? Sök hjälp människa.

• Anonym

Nyckel hem till en annan familj?!. Ditt ex har en ny familjekonstellation och den innefattar inte dig, absurd att du då skulle ha en nyckel och fri tillgång till DERAS hem.

• Anonym
    Anonym (biomonster) skrev 2012-05-22 15:35:42 följande:
    Ja,ja, jag ser att ni reagerar över detta med nyckel, men mitt ex bydde sig inte det var faktiskt den nya som vägrade att han skulle ge mej nyckel, vilket jag tycker är fel.
    men det är några år sedan och hon verkar inte lägga sig i så mycket.
    Jag funderar på att kanske gå i terapi, skulle vilja att vi gick i terapi tillsammans jag och exet för han borde jobba på empati för jag tycker han bemöter mej onödigt hårt och jag undrar om han är lika med barnen.
    Jag tror att det är bra om du går i terapi själv först. Du behöver lära dig att acceptera den nya situationen och det handlar om dig och dina känslor, inte om ditt ex. Jag tror att relationen till ditt ex kommer att förbättras när du har accepterat att han har gått vidare, har en ny familj nu med sin nya fru.

När han känner att du inte är svartsjuk längre, att du har gått vidare och att du inte hatar hans fru så kommer han att kunna ha en närmare relation till dig igen. Ni kanske tom kan träffas allihop någon gång.

Men med tanke på de känslor du har för ditt ex och för hans fru så måste jag säga att hon gör helt rätt i att sätta gränser mot dig och "lägga sig i". Hon måste ju få leva sitt liv med sin man och måste sätta gränser.
Svar på tråden Är så vansinnigt svartsjuk på min ex nya