Anonym (biomonster) skrev 2012-05-22 15:35:42 följande:
Ja,ja, jag ser att ni reagerar över detta med nyckel, men mitt ex bydde sig inte det var faktiskt den nya som vägrade att han skulle ge mej nyckel, vilket jag tycker är fel.
men det är några år sedan och hon verkar inte lägga sig i så mycket.
Jag funderar på att kanske gå i terapi, skulle vilja att vi gick i terapi tillsammans jag och exet för han borde jobba på empati för jag tycker han bemöter mej onödigt hårt och jag undrar om han är lika med barnen.
Jag tror att det är bra om du går i terapi själv först. Du behöver lära dig att acceptera den nya situationen och det handlar om dig och dina känslor, inte om ditt ex. Jag tror att relationen till ditt ex kommer att förbättras när du har accepterat att han har gått vidare, har en ny familj nu med sin nya fru.
När han känner att du inte är svartsjuk längre, att du har gått vidare och att du inte hatar hans fru så kommer han att kunna ha en närmare relation till dig igen. Ni kanske tom kan träffas allihop någon gång.
Men med tanke på de känslor du har för ditt ex och för hans fru så måste jag säga att hon gör helt rätt i att sätta gränser mot dig och "lägga sig i". Hon måste ju få leva sitt liv med sin man och måste sätta gränser.