• Anonym (sara)

behöver hjälp

Hej , skulle behöva hjälp med hur måga dagar / vecka jag måsta ta ut Fp om jag vill vara hemma i 1 år 10 mån  å min sambo i 2 mån (60 dagar )Han vill överföra sina dagar till mej utom de 60 dagarna han inte kan ge. vill bara veta så att dagarna räcker till att vara hemma i alltså 1 år 10 mån + 2 månader för min sambo.

• Svar på tråden behöver hjälp
  • Anonym (sara)

fungerar inte att logga in på nordea  med e leg då det står att sidan inte kan visas?

• Anonym (sara)

har förökt med det och e leg fungerar !!!

• Anonym (sara)

kommer in från en länk jag fått från er tidigare skickad till mej och när jag går in på mina sidor så står det att inga föräldrapenninguppgifter finns ,betyder det att moderskapsintyget inte finns hos er ?

• Försäkringskassan

Hej igen!

Om du även har försökt de andra tipsen som finns på sidan där, att lägga till forsakringskassan.se som tillförlitlig plats och så vidare, så får du göra en felanmälan till vår tekniska support. Det gör du genom e-postformuläret som du hittar längst ner på vår webbplats. Välj "Självbetjäning och Internet (tekniskt problem) som ämne så kommer det rätt.

Hälsningar
    Rose, handläggare 

• Anonym (sara)

Tack det verkar ha löst sej !

Undrar nu bara då det stod att man ska skicka in senaste lönespecifikation om det är första gången man söker föräldraledighet än fast alla mina inkomstuppgifter finns hos er redan då jag skickat in de vid ansökan om graviditetspenningen ?

• Försäkringskassan

Hej igen! 

Om vi redan har dina aktuella inkomstuppgifter så behöver du inte skicka med en lönespecifikation första gången som du ansöker om föräldrapenning.

Hälsningar
    Edward, handläggare. 

• Anonym (sara)

hej!

Har ansökt om föräldrapenning från när vårt barn var beräknad att födas alltså den 9 /7 men än har hon inte dykt upp. 

Min fråga är om det bara är att gå in å ändra på mina sidor (f-kassans sida) till ett nytt datum eftersom det känns onödigt att ta ut f dagar när hon inte är född än ?   

• Försäkringskassan

Hej!

Man kan inte ändra en ansökan bara göra en ny som ersätter den tidigare från det datum den nya ansökan gäller. 

Om du vill ta bort dagar så är det enklast att du ringer oss på telefon nummer 0771 - 524 524 så kan vi ta bort dem.

hälsningar
    Hugo, handläggare 

Svar på tråden behöver hjälp