• mörlin

Va med och fira ofrivilligt barnlösas dag!

Kände inte till detta alls innan.. Har självklart tackat ja till detta evenemang på FB och bjudit in alla mina vänner.. Just nu var det uppe i ca 1400 och jag hoppas detta blir något stort! Någonting som folk vet om och får kunskap om. Det är en mycket viktig fråga för mig då jag själv lever ofrivilligt barnlös.  

Ska även skriva det på min blogg och försöka sprida vidare detta så gott jag kan!! 

• mörlin

Jag anser inte att man skyltar på Facebook om man går med i den gruppen oh bjuder in sina vänner. Jag gjorde det och det är många av mina vänner som gjort linadant.. Både av de som har barn och inte för att stötta oss som har det svårt.. Förstår i te varför det hela tiden ska vara tabu på detta ämne då Det är så vanligt!? Och varför får man inte kunskap om detta redan i skolåldern?? Tycker att det är kanonbra att detta lyfta fram och uppmärksammas!!

• mörlin
    Hjärtat längtar skrev 2012-05-25 19:18:46 följande:
    Jag tycker det är tråkigt att inte "barnlängtan" trycker mer på att förhöja adoptionsbidraget!  Känns som det mest handlar om att få gratis behandlingar, men visst "barnlängtan" är en patientförening och jag som blivande adoptivförälder känner jag mig inte sjuk... 

Inte sjuk men visst leder adoptionsköer och väntan och längtan också till psykisk ohälsa!? Önskar er all lycka!!
Svar på tråden Va med och fira ofrivilligt barnlösas dag!