• Hjärtat längtar

Jag tycker det är tråkigt att inte "barnlängtan" trycker mer på att förhöja adoptionsbidraget! 
    Känns som det mest handlar om att få gratis behandlingar, men visst "barnlängtan" är en patientförening och jag som blivande adoptivförälder känner jag mig inte sjuk... 

• Hjärtat längtar
    Lillstoran skrev 2012-05-26 19:27:11 följande:
    Önskar dig lycka till och hoppats att det inte tar år för er!
    Tack så mycket! Skrattande Vi fick BB för exakt en månad sen. Processen har hittills tagit 2 år och 3 månader. Men inom ett halvår har vi förhoppningsvis plutten hos oss! Glad
    mörlin skrev 2012-05-26 12:52:14 följande:
    Inte sjuk men visst leder adoptionsköer och väntan och längtan också till psykisk ohälsa!? Önskar er all lycka!!
    Jo visst, terapi borde verkligen erbjudas till alla som mår dåligt pga ofrivillig barnlöshet. Antal gratis behandlingar borde vara lika i hela landet. Men jag som aldrig har gjort någon behandling skulle bli mer tilltalad att gå med i "barnlängtans" förening om de MER förespråkade högre adoptionsbidrag. = för att fler över huvudtaget  ska få möjlighet att kunna adoptera. 
  • Hjärtat längtar
    Lillstoran skrev 2012-05-27 22:09:33 följande:
    Hjärtat Längtar - Grattis till dig / er. Mina kusiner adopterade faktiskt från Kina. Hela processen tog 8 år men det var en del omständigheter som gjorde det. De körde 4 IVF på Sahlgrenska och sa att det var så jobbigt så hade de vetat hade de gått på adoption direkt. Pojken var drygt 2 år när han kom från Kina.
    Tack! Kan inte föreställa mig hur det skulle vara att vänta i 8 år! Det låter hemskt! Men det verkade ju gå bra till slut! :)
  • Hjärtat längtar
    Kurreburre skrev 2012-06-15 23:47:28 följande:
    Tyvärr har vi inte styrkan och resurserna att driva alla frågor. Vi är bara en liten förening, men den enda patientföreningen som driver frågor om ofrivillig barnlöshet, utan stadsstöd. Så vi lever bara på medlems- och annonsintäckter. Men ju fler medlemmar vi är desto starkare blir vår röst gentemot politikerna och större ekonomiska intäkter kan förhoppningsvis leda till att vi har råd att anställa någon som kan göra det här på heltid. Vi är bara några få som gör det här ideellt på vår fritid. Men det är till oss som journalister, politiker och läkare vänder sig till.
    Vi tycker absolut att frågan om höjt adoptionsbidrag är jätteviktig men det finns starkare organisationer med mycket större resurser (både pengar och personal) som tex Adoptionscentrum som har större möjlighet att driva den här frågan. De gör det men jag önskar att de gjorde det lite mer.
    Ok! Förstår!
Svar på tråden Va med och fira ofrivilligt barnlösas dag!