• jag är den jag är

Ni som äger studsmattor

Jag hörde en diskussion mellan två mammor när jag hämtade min yngsta dotter på skolan igår. De diskuterade studsmattor det viktiga - eller oviktiga - med skyddsnät.

Hur ser ni på den frågan? Är det viktigt med skyddsnät på studsmattan, eller inte?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 12:46
    "De diskuterade studsmattor OCH det viktiga - eller oviktiga - med skyddsnät", ska det givetvis stå. Ber om ursäkt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 13:07
    Själva har vi en studsmatta MED skyddsnät. Det känns viktigt för oss. Men vi inser ju att inte alla nödvändigtvis delar vår åsikt

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som äger studsmattor
  • La Lola

Skyddsnät är viktigt för oss, helt klart.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Sixxty

Har ingen studsmatta men självklart är det viktigt med skyddsnät.

• Khaleesi

Jag är ju ingen överdriven säkerhetsivrare, men just skyddsnät på studsmattor anser jag vara en självklarhet. Jag vet ju själv hur lätt det är att råka hamna snett och studsa fel och slungas åt fel håll. Och tappar man då balansen är det bättre att studsa mot nätet än att göra en baklängesvolt en dryg meter ner till gräsmattan.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • viti

Vi har studsmatta, naturligtvis med skyddsnät. Vi skulle aldrig ha studsmatta utan nät och vi är noga med att det bara är ett barn åt gången på studsmattan.

• Oreos

Har en studsmatta som står hos barnets mormor och morfar, utan skyddsnät. Men jag önskar att den hade det, funderar ofta på att köpa till ett men det har aldrig blivit av.

• Severus

Självklart skyddsnät.

Har inom närmaste bakantskapskretsen sett hur illa det kan gå utan nät.. 

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Ellaria

Har ingen men hade jag haft finns det inte en chans att jag skulle ta bort skyddsnätet. Jag har sett hur mina syskonbarn hoppar och hade inte skyddsnätet funnits hade det gått illa.

You know nothing, Jon Snow
  • Thaleya1

Jag hoppar utan skyddsnät, men jag är ju vuxen. Regeln är även att man hoppar ensam!
    Och jag är inte skillad nog att göra volter.
    Inget farligt kan hända, eftersom man inte tappar kontroll genom att hoppa som mig. Såvida inte studsmattans golv går sönder då :P

• nettizmedman1

Skyddsnätet är inte helt perfekt och kan i sig leda till olyckor.

Om man ska ha en sudsmatta på de "profsiga" sättet ska man gräva ner den och lägga mattor eller något annat mjukt runtomkring (som en grusgrop eller så) 

Tycker nergrävd saknas på röstnings listan. 

Svar på tråden Ni som äger studsmattor