Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Äpple i micro-icke allergi???????

Funkar för min sambo! Han är grymt allergisk och kan äta äpplen som vi kört i micron i 15 sek. Det var en professor i allergimedicin som tipsade om det..

• Sweet life
    ius lexis skrev 2012-05-23 15:33:36 följande:
    Uuuuh ljuv musik:)
    jo, jag är ordentligt allergisk under perioder.
    Har han reagerat med att svullna upp i mun eller hals?  eller är han bara en sådan som får lite kli i hals och mun?

Detta med at få slippa allergi under grav har verkligen inte fungerat för mej, jag reagerade mycket mer på nötter än vad jag brukar, svullnade upp efter en 88an glass fast jag förut kunnat äta sådant obehindrat.
    Jag vet faktiskt inte. Har aldrig vart med om att ha fått någon reaktion... Men ska fråga honom hur han reagerar. Han är allergisk mot icke tillagad morot och potatis också. Och det börjar klia i ögon och rinna i näsan så fort han är i köket då jag skalar potatis eller morot..
  • Sweet life
    Barbamama08 skrev 2012-05-23 15:38:28 följande:
    Min sambo får världens bimboläppar när han äter äpple. Men äppelpaj går bra, för då har den varit i ugnen.
    Åh! som jag och jordnötter... hade ett sår på läppen och en gång fick jag en jordnötsring av misstag kastad på just det stället och jag såg ut som om ja gått tre ronder i ringen i flera dagar efteråt...
  • Sweet life
    Ingen som du känner skrev 2012-05-23 15:43:06 följande:
    Bara det är tillagat kan du äta det hur du vill, varmt eller kallt.
    Men det hjälper ju inte att bara micra det, det behöver ju bli tillagat.
    Så om tex halva äpplet blir varmt och tillagat eller bara skalet hjälper det ju inte.
    För ett normalstort äpple räcker det med 15 sek i micron det är inte tillagat rakt igenom och han har aldrig reagerar på det. Som sagt, rådet kommer från en professor i allergimedicin... Sen brukar iaf min sambo låta det ligga i kylen innan han äter det
Svar på tråden Äpple i micro-icke allergi???????