• Anonym

    Bästa tips för att inte lukta rök!

    Kan ngn ge mig tips på hur man SNABBT får bort röklukt efter att man rökt???
  • Svar på tråden Bästa tips för att inte lukta rök!
  • Anonym

    Enkelt...
    Sluta rök så slipper du tänka på hur du stinker!!!

  • Beckah82

    Var? I luften? Andedräkten? Kläderna? Håret?

    Var ska lukten bort? 


    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • Tessa606

    För att vara helt säker bör man duscha, tvätta håret, borsta tänder och byta kläder

    I annat fall, tvätta händer o ansikte och tugga tuggumi

    Sen jag slutade röka (denna gången  utan att smygröka ) så känner jag röklukt i käder och hår, så det är inte lätt att komma undan

  • Anonym

    Jag smygröker efter att varit rökfri lääänge.... behöver snabba tips för att hålla rökningen hemlig eftersiom jag skäms som fan... Tuggummi funkar till en del men tänkte om d fanns ngt bättre..

  • SötFlöt

    haha fy fasen vad jobbigt det låter, du måste duscha, byta kläder. låter inte som det är ett värt smygeri, om det finns såna


    ★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 090305 & Iza 110403 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • Anonym

    ja, skitdrygt... men man hinner inte duscha påväg till jobbet eller om man smygit ut när man har besök här... Klarar mig rätt länge men ibland tryter det *:(

  • Barbabok

    Nä alltså, den stanken trollas inte bort. Som fd rökare känner jag direkt om karln tjyvrökt även då det gått många timmar och han bytt kläder.

  • Anonym (F.d. rökare)

    Jag rökte i 14 år, men kunde äntligen sluta och fy fan vad alla som röker stinker! Det tyckte jag redan när jag rökte. Jag rökte aldrig innan jag satte mig på bussen på morgonen, för jag skämdes så över att stinka rök! Jag skämdes så i klassrummet över att stinka skit efter raströket, jag var livrädd för att ex. personal på BVC skulle känna att jag stank rök m.m. Så härligt att slippa! Och fy fasiken vad mycket pengar jag sparat! Pengar jag lagt på mig själv, på en ny garderob m.m. nu inför sommaren och alla fester! Mina tänder skiner vita, min hy är jättefin.

    Jag sniffar en rökare på minst 1 m avstånd, vill du vara säker så sluta! Det är faktiskt inte så svårt, allt sitter i hjärnan!

  • Coyote

    Även om du inte känner att du luktar rök och alltså tror att läget är lugnt så lovar jag att andra kommer känna det på dig.

  • Anonym

    jag vet att man STINKER, har varit rökfri 4 år o fastnat i helvetet igen :(

  • Anonym (Anna)

    Nu ska man ju inte uppmuntra folk att röka men.. Medans jag rökte (jobbade inom vården) så använde jag plasthandskar och satte upp håret i en extremhård knut bakom skallen vid varje röktillfälle, sedan kastade jag handskarna och flätade om håret lite snabbt, hade även en jacka jag använde. Avhjälper ju inte det som sätter sig i resten av kläderna men det "lindrade" ganska mycket att inte händerna luktade gammalt askfat.

  • Anonym (m)

    kanske vore nåt för min frisör att lära sig Glad Hon är jätterar men när man sitter där med permanentspolar i huvudet så passar hon på att gå ut och röka medan vi väntar på att det ska bli klart. Hon står precis utanför så man ser henne genom fönstret. Sen kommer hon snabbt in, tvättar förvisso händer och sköljer munnen, men jag är inte helt bekväm sen med att hon ska stå så nära och greja med mitt hår. Det luktar ju ändå lite grann. Jag har aldrig sagt nåt för hon är min favvofrisör och jättetrevlig person

  • Anonym (Tyvärr inte möjligt)

    Eftersom röklukt inte går att dölja (stinker tyvärr oavsett) så rekommenderas starkt att inte röka alls, alternativt dusch och klädbyte efter varje cigarett.

  • adfsty

    ta en pinne ca en halvmeter lång och bryt den på mitten så att den inte riktigt går helt av men ska gå att böja så använder man bara den istället för att röka med händerna plus spruta ingen jävla parfym för de flesta parfymerna gör bara att det luktar ännu mer!

  • Anonym (Jodö)

    Jag är inte rökare, har aldrig varit och inte någon i min familj heller. Jag har dock testat att röka en gång, usch. Jag har väldigt känsligt lktsinne men måste ändå säga att Ja man kände på lukten när rökartjejerna kom in i klassrummet at de hade rökt, men det luktade bara om dom när dom precis hade rökt. Mötte jag dom när de inte rökt den senaste halvtimmen så kändes ingenting. Däremot så luktar det om man har näsan mot kläder och hår och försöker känna lukten.

    Man är nog mer kritisk själv faktiskt. Jag minns att jag tyckte jag luktade rök jättelänge efter den gången jag testade, men det gjorde jag tydligen inte. Jag frågade en kompis (som inte heller är rökare och som inte hade testat) och han sa att det inte kändes ett skit eftersom det hade gått typ en timme sedan jag hade rökt.

Svar på tråden Bästa tips för att inte lukta rök!