• Jan Holmström

För oss golfare?

Dags för en golftråd, vad tycks? Skål

Här vill jag att vi som är intresserande (och även andra som komma skall att bli intresserade) av golf skriver, diskuterar och reflekterar om våra senaste golfrundor och vi kan även försöka få med lite analyser om PGA touren som håller på nu.

Jag hoppas vi kan skapa en god stämning och en skön miljö för oss golfgrabbar. Låt oss börja!

Tänkte åka till Lund och testa golfbanan ute på Värpinge. Jag har fått höra att den är bra skött och en fin 18-hålare. Någon som har erfarenhet av den?

Jan

• Svar på tråden För oss golfare?
  • Fjuppan

Här är en golfare! Har inte spelat Värpinge, men ser fram emot din utvärdering sedan. Jag spelar mycket i Göteborg och en del i sthlm. Favoriten så här långt på säsongen är Vaxholm!

• Jan Holmström

Fan vad kul med en fellow golfare! Jo, ut till Värpinge blir det i helgen. Ska bli kul och se. Jag hoppas det är en 18-hålsbana men är mycket osäker.

Vaxholm känner jag inte till. Var ligger den? Är öppen för att testa så många banor i Sverige som möjligt. Ska ta en rundtur upp i landet med familjen i sommar så blir mycket möjligt att man stannar till vid några banor då.

Jan

• Fjuppan

Vaxholm, eller Waxholm ligger uppe i Vaxholm, Sthlms skärgård. En annan fin bana du borde spela om du får tillfälle är Idre! Helt outstanding!! Den banan är både vacker och kul. Jag planerar att spela den och Sollerön, Dalarna i år. Idre har 18 hål men bygger nu nio till.

• löpardennis

Härligt initiativ. Lirar golf sedan 6 år tillbaka och har verkligen törstat efter en sådan här tråd på familjeliv. Konstigt att ingen kommit på iden tidigare, kan man tycka.

Värpinge har jag endast gott att säga om. Högklassig 9-hålare (vi snackar etablerad europaklass) där underskriven självfallet har banrekordet. Det är alltid kul med nytt folk Jan! Fråga gärna efter Dennis Stenberg när du kommer så ska jag se till att vara där så fort som möjligt. Kan bli en trevlig uppladdning inför DM i juni månad där man är storfavorit .

Vad är ditt handicap om man får fråga?

• Jan Holmström
    Fjuppan skrev 2012-05-26 08:31:03 följande:
    Vaxholm, eller Waxholm ligger uppe i Vaxholm, Sthlms skärgård. En annan fin bana du borde spela om du får tillfälle är Idre! Helt outstanding!! Den banan är både vacker och kul. Jag planerar att spela den och Sollerön, Dalarna i år. Idre har 18 hål men bygger nu nio till.
    Vaxholm och Idre är banor som lockar. Familjen får räkna med ett par stopp nu på roadtripen i sommar oavsett om det krävs att jag tar omvägar. Jag hade planerat att spela på Värpinge i helgen men fick dessvärre förhinder med jobbet så jag har fått skjuta upp det. Blir en runda dit på tisdag eller onsdag som det ser ut nu. Då ska du få höra min utvärdering, min vän!
    löpardennis skrev 2012-05-27 13:34:32 följande:
    Härligt initiativ. Lirar golf sedan 6 år tillbaka och har verkligen törstat efter en sådan här tråd på familjeliv. Konstigt att ingen kommit på iden tidigare, kan man tycka.

Värpinge har jag endast gott att säga om. Högklassig 9-hålare (vi snackar etablerad europaklass) där underskriven självfallet har banrekordet. Det är alltid kul med nytt folk Jan! Fråga gärna efter Dennis Stenberg när du kommer så ska jag se till att vara där så fort som möjligt. Kan bli en trevlig uppladdning inför DM i juni månad där man är storfavorit .

Vad är ditt handicap om man får fråga?
    Golf är en grym sport. Umgås nästan bara med golfare nu för tiden. Golfare är sköna lirare så jag får redan nu ett gott intryck av dig och Fjuppan! Håller med förresten, saknades en golftråd och tyckte det var på tiden nu så fick starta en självmant.

Kul att höra gott om Värpinge! Har själv blivit tipsad om den flertalet gånger så det blir till att ge den en chans i veckan. Var säker på att det var 18-hål, men det är alltså bara en 9-hålare? Inte för att det skulle vara något dåligt, men är mer av en 18-hålarkille faktiskt. Bor du i närheten av Värpinge? Åsido från den, vilken golfbana är din absoluta favvis?

Lite av en jobbig process att beräkna mitt handicap just nu tycker jag. Om jag minns rätt måste man ta sina poäng från de fem senaste rundorna och då måste jag hitta vart jag skrivit ned detta så jag får dessvärre ta det imorgon. Återkommer under morgondagen så ska du få höra!

Vad är ditt?

Jan
  • Jan Holmström

Dennis. Jag har ringt runt lite och det visar sig att du är lite av en kändis på Värpingebanan. Vad sägs om en runda någon gång?

Jan

• löpardennis

Är man banrekordhållare så är man! Bor ett par km utanför Lund, närmare bestämt i Hjärup. Dessvärre har vi ingen egen bana så Värpinge har alltid varit hemmaplan för mig. Passar dessutom utmärkt då frugan har en del affärer i området (själv jobbar man på Astra Seneca).

Ligger på Hcp 28,1 för tillfället, men det ska sägas att formen inte är den bästa. Svingade armen ur led för någon månad sedan så det har tagit sin tid att komma tillbaka. Angående din utmaning så är den mer än välkommen. Som sagt bara hojta till när du är där så ska du se att jag förr eller senare dyker upp!

Som sagt är Väpringe något utöver det vanliga. VIll dock framhäva en anläggning som Laholm i södra Halland. Utsökt rose har de dessutom. Har även varit och lirat en hel del kring de finska sjöarna, och där vill jag framhäva banorna kring Vasa. Finland kan sin golf, var så säker!

• Jan Holmström
    löpardennis skrev 2012-05-29 00:00:56 följande:
    Är man banrekordhållare så är man! Bor ett par km utanför Lund, närmare bestämt i Hjärup. Dessvärre har vi ingen egen bana så Värpinge har alltid varit hemmaplan för mig. Passar dessutom utmärkt då frugan har en del affärer i området (själv jobbar man på Astra Seneca).

Ligger på Hcp 28,1 för tillfället, men det ska sägas att formen inte är den bästa. Svingade armen ur led för någon månad sedan så det har tagit sin tid att komma tillbaka. Angående din utmaning så är den mer än välkommen. Som sagt bara hojta till när du är där så ska du se att jag förr eller senare dyker upp!

Som sagt är Väpringe något utöver det vanliga. VIll dock framhäva en anläggning som Laholm i södra Halland. Utsökt rose har de dessutom. Har även varit och lirat en hel del kring de finska sjöarna, och där vill jag framhäva banorna kring Vasa. Finland kan sin golf, var så säker!
    Kul att snacka med en erfaren golfare som dig. Mitt handicap ser ut att ligga på runt 27 för tillfället, men det ska vara noterbart att jag haft hcp på under 25.

Laholms golfbana har jag spelat på. Jättefin är den. Kanske blir en runda ditåt i sommar med.

Du som bor i Skåne, Dennis, har du spelat på Ljunghusen? Var där bara för någon vecka sedan med min pappa. Han trodde det skulle vara en vänskaplig runda men jag körde över honom. Farsan är inte den bäste på att spela golf kan jag säga.

Jan
  • Jan Holmström

Jag är helt förtvivlad över faktumet att tråden lästs 134 gånger och trots detta är det bara 3 stycken som svarat! Vad i hela fridens namn är det frågan om!! Spelar helt allvarligt ingen annan golf? Helt otroligt.

Jan

Svar på tråden För oss golfare?