• Jan Holmström

För oss golfare?

Dags för en golftråd, vad tycks? Skål

Här vill jag att vi som är intresserande (och även andra som komma skall att bli intresserade) av golf skriver, diskuterar och reflekterar om våra senaste golfrundor och vi kan även försöka få med lite analyser om PGA touren som håller på nu.

Jag hoppas vi kan skapa en god stämning och en skön miljö för oss golfgrabbar. Låt oss börja!

Tänkte åka till Lund och testa golfbanan ute på Värpinge. Jag har fått höra att den är bra skött och en fin 18-hålare. Någon som har erfarenhet av den?

Jan

• Svar på tråden För oss golfare?
  • löpardennis
    Jan Holmström skrev 2012-05-29 11:26:48 följande:
    Kul att snacka med en erfaren golfare som dig. Mitt handicap ser ut att ligga på runt 27 för tillfället, men det ska vara noterbart att jag haft hcp på under 25.

Laholms golfbana har jag spelat på. Jättefin är den. Kanske blir en runda ditåt i sommar med.

Du som bor i Skåne, Dennis, har du spelat på Ljunghusen? Var där bara för någon vecka sedan med min pappa. Han trodde det skulle vara en vänskaplig runda men jag körde över honom. Farsan är inte den bäste på att spela golf kan jag säga.

Jan
    Har tyvärr, märkligt nog, aldrig satt min fot på denna anledning. Planerade en tripp med en arbetskamrat får en tid sedan men det föll på att han hans fru insjuknade i mässlingen och det var snudd på omöjligt att övertala honom att man inte kan avstå en golfrunda bara så där. Killen har, föga överraskande, fått sparken och vår kontakt är så gott som upplöst. Förstår mig inte på sådana typer.

Skulle vara oerhört trevligt att få en kortfattad utvärdering av Ljunghusen. Kanske den matchade dina kvaliteter på ett utomordentligt vis, eller så är du möjligtvis en "universal player" som vi golfare uttrycker det?
  • löpardennis
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-01 22:44:48 följande:
    Här är en golfare till! 
    Härligt! Vi blir ju bara fler och fler. Var håller du till om man får fråga?
  • Jan Holmström
    löpardennis skrev 2012-06-01 22:36:41 följande:
    Har tyvärr, märkligt nog, aldrig satt min fot på denna anledning. Planerade en tripp med en arbetskamrat får en tid sedan men det föll på att han hans fru insjuknade i mässlingen och det var snudd på omöjligt att övertala honom att man inte kan avstå en golfrunda bara så där. Killen har, föga överraskande, fått sparken och vår kontakt är så gott som upplöst. Förstår mig inte på sådana typer.

Skulle vara oerhört trevligt att få en kortfattad utvärdering av Ljunghusen. Kanske den matchade dina kvaliteter på ett utomordentligt vis, eller så är du möjligtvis en "universal player" som vi golfare uttrycker det?
    Låter som en trist kille du beskriver där. Förstår din besvikelse över hans agerande.

Ljunghusen är en så pass utmärkt bana att jag inte ens kan sätta ord på dess perfektion. År 2005 utnämndes den till en av Sveriges bästa banor samt kom med på listan av Europas 1000 bästa golfbanor, 18 av 20 fick den av Peugeot Golf Guide (som jag hoppas du känner till) samt en del andra utmärkelser. De genuina golffantaster som inte ännu testat Ljunghusen får ta och packa klubborna och bege sig dit snarast för de har missat något enormt. Just nu är det min största rekommendation till dig som inte spelat på "the pitch of perfection" som banan kallas av mina utländska bekanta.
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-01 22:44:48 följande:
    Här är en golfare till! 
    Fan vad nice! Dela med dig av dina upplevelser, det är bara att sätta igång! Här är alla vänner.

Jan
  • Tonårsmamman1
    löpardennis skrev 2012-06-01 23:33:59 följande:
    Härligt! Vi blir ju bara fler och fler. Var håller du till om man får fråga?
    Medlem på Söderslätt.
  • löpardennis
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-02 18:27:54 följande:
    Medlem på Söderslätt.
    Jaså du är också från skåne? Förträffligt. Varit i Värpinge och spelat kanske?
  • Tonårsmamman1
    löpardennis skrev 2012-06-02 18:48:52 följande:
    Jaså du är också från skåne? Förträffligt. Varit i Värpinge och spelat kanske?
    Nej, aldrig. Bara spelat på klubbarna som ingår i en 4Skåne. 
  • löpardennis
    Tonårsmamman1 skrev 2012-06-02 19:01:15 följande:
    Nej, aldrig. Bara spelat på klubbarna som ingår i en 4Skåne. 
    Vi har alltså en nybörjare att göra med. Ingen fara, i denna tråd utesluter vi inte någon. Alla har vi ju tagit våra första stapplande steg på greenen, för att sedan allt mer närma oss eliten.
  • Jan Holmström
    Fjuppan skrev 2012-06-04 14:40:50 följande:
    Känner mig som en nybörjare varje säsongsstart.
    Håller med dig där! Man är alltid lite ringrostig i början men man kommer ifatt så småningom.

Jan
Svar på tråden För oss golfare?