• Jan Holmström

För oss golfare?

Dags för en golftråd, vad tycks? Skål

Här vill jag att vi som är intresserande (och även andra som komma skall att bli intresserade) av golf skriver, diskuterar och reflekterar om våra senaste golfrundor och vi kan även försöka få med lite analyser om PGA touren som håller på nu.

Jag hoppas vi kan skapa en god stämning och en skön miljö för oss golfgrabbar. Låt oss börja!

Tänkte åka till Lund och testa golfbanan ute på Värpinge. Jag har fått höra att den är bra skött och en fin 18-hålare. Någon som har erfarenhet av den?

Jan

• Svar på tråden För oss golfare?
  • Fjuppan

Ja, det är sant. Till helgen planerar jag att ta en runda på Forsgården i Kungsbacka. Sist jag gjorde det så blev det en 34p-runda....dags för nytt rekord.

• Jan Holmström
    Fjuppan skrev 2012-06-04 22:07:26 följande:
    Ja, det är sant. Till helgen planerar jag att ta en runda på Forsgården i Kungsbacka. Sist jag gjorde det så blev det en 34p-runda....dags för nytt rekord.
    Gött! Exkludera inga detaljer efter ditt besök!

Jan
  • löpardennis
    Fjuppan skrev 2012-06-04 22:07:26 följande:
    Vad roligt att du nämner Forsgården. Jag och några kusiner planerar en golftripp längs västkusten i sommar, och just Forsgården är självfallet en av anhalterna. Känner du möjligtvis till hur boendemöjligheterna ter sig i området?
  • Fjuppan
    Jan Holmström skrev 2012-06-05 12:30:12 följande:
    Gött! Exkludera inga detaljer efter ditt besök!

Jan
    Det regnade och blåste för mycket för en, som jag, "fair-weather-golfer" i helgen. Det får bli Forsgårdsspel vid ett senare tillfälle. Men...tillförlitliga källor menar att banan är i riktigt bra skick i år.
    löpardennis skrev 2012-06-09 16:51:46 följande:
    Vad roligt att du nämner Forsgården. Jag och några kusiner planerar en golftripp längs västkusten i sommar, och just Forsgården är självfallet en av anhalterna. Känner du möjligtvis till hur boendemöjligheterna ter sig i området?
    Jag kan varm rekommendera dig att spela där, banan är kul! Jag är nästan helt säker på att Forsgården inte erbjuder något eget boende, men banan ligger inte mer än 10-15 minuters bilfärd från Kungsbacka C. Inne i stan finns flera hotell och det är en en mysig liten stad med flera trevliga "hål 19".

En annan kul bana, fast öster om Göteborg är Lerjedalen. En hedbana med 18+9 hål och en korthålsbana. Där började jag min golfkarriär en gång i tiden så det är korthålsbanan jag kan allra bäst.  

• MillionStars

Här är en till golfare! Eller jag vet inte om jag kan kalla mig själv golfare än, haha. Tog grön kort förra året ganska sent på säsongen...

Efter att ha gått två 18-hålsrundor nu i år sänkte jag mig från 54 till 36 och de senaste två rundorna har jag kommit upp i buffertzonen i alla fall. Alltid något... idag är det dags igen för en ny omgång men jag vill främst inte sänka mitt hcp utan förbättra teknik och behålla humöret ;)

• MillionStars

Jag håller förresten till i Karlstad, Bryngfjordens GK. Någon som spelat där?

• FridaKarin

Här har vi en till golfare :) Även min sambo är en golftokig kille som sitter på planet mot st andrews för att spela flera olika banor där bland annat OLD COURSE. Är väldigt avundsjuk :) Men vi har precis fått barn så jag stannar hemma denna gång :)

• Indiansommar

Kan det bero på sådana som mig?? Är nybörjare och tyckte också det lät kul med en golftråd, men såg sedan att den kanske inte var för mig som inte är "golfgrabb" och att du även ville prata PGA, där är jag fullständigt lost!! Jag är i alla fall både golfmor och golfänka mellan varven, så lite olika banor blir det även om jag inte spelar dem själv än!

Jag vill i vart fall passa på att "slå ett slag" för våra två banor på Orust om ni har vägarna förbi Bohuslän. Allmags gk är en bana som funnits i många år men det är ny ägare sedan några år tillbaka som kämpar som besatta att få ordning på den. Och dom lyckas, men det tar tid. Tidigare ägare hade den väl mest för att kunna göra förlustavdrag.
    Orust GK är en riktigt fin bana som ligger vid havet, har inte spelat där själv men det är en fin och populär bana. 

• LilaLavendel

Här är en golfare till! :) Dock så har det bara blivit en 9-hålsrunda i år då jag är gravid just nu. Men gick på mitt handicap, så det är inte fy skam.

• Jan Holmström

Tjena på alla golfentusiaster!

Jag har varit borta mycket på senaste och därför inte kunnat underhålla tråden, vilket jag ångrar stark, men kan glatt meddela att golftråden (en personlig favvis) är på väg tillbaka till toppen!

Hur kämpar ni emot golfsuget nu under vintern? Säsongen närmar ju sig så det är knappt så man kan hålla sig. Vad säger ni - blir det nya klubbor i år eller kör man på sitt gamla sätt?

Jan

Svar på tråden För oss golfare?