• Anonym

Jävla muppfan!!

Men ts angrip inte pappan till ditt barn så där, ni har gv och det är hans fulla rätt att spara sina dagar tills ungen blir 8. Kanske du skulle tänkt på det tidigare och hushållit med dagarna bättre eller satt undan pengar till detta. Försörjningsstöd får du om du inte kan ordna din försörjning själv men det krävs dock att du har dagisplats och är inskriven på AF, sök jobb. Om du inte harr jobb

• Anonym

Är det verkligen så konstigt att han vill vara föräldraledig? Det är ju den bästa tiden i livet. Han värdesätter väl tiden med sin son lika mycket som alla andra sunda föräldrar. Var glad över att barnet har en närvarande far.

Din försörjning är faktiskt ditt eget ansvar, inte hans.

• Anonym
    Emelie 491 skrev 2012-05-25 17:56:29 följande:
    Herregud, han vill ju inte vara ledig!
    Hon skriver ju "Inte för att han själv vill vara föräldraledig. Eller det kanske han vill men inte just nu.."
    Det är väl inte hennes angelägenhet när han tar ut sin välförtjänta föräldraledighet?
  • Anonym
    Emelie 491 skrev 2012-05-25 18:00:51 följande:
    Och varför ska mamman tvingas ta ut sin välförtjänta föräldraledighet för att klara att försörja deras barn?
    För att hon inte har tagit ansvar för sin ekonomiska situation innan hon skaffade barn.
  • Anonym
    Emelie 491 skrev 2012-05-25 18:04:48 följande:
    MEN VAD??

Vad vet du om det? Och igen, varför förväntas inte pappan ta ansvar för sitt barn? Och du vet såklart att han tagit fullt ansvarför sin ekonomiska situation innan de tillsammans skaffade barn?
    Pappan är väl egentligen rätt irrelevant i det sammanhanget, han har ju inget försörjningsansvar för henne. De är båda föräldrar och ska ha föräldraledighet.
    Det är inte hans fel att hon inte har någon inkomst - varför ska han ge bort sin värdefulla tid med sitt barn. Skulle du vara villig att ge bort din föräldraledighet till din partner? Den är värd mer än pengar, eller hur?
  • Anonym

Att du inte tog mindre dagar kan du fortf inte lasta pappan för. Han får spara dem tills ungen är 8 år och är du missnöjd med det så får du ändra lagen så den passar ditt tycke bättre

Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-25 17:34:38 följande:
    Men du får väl ge dig. Han har rätt att spara dem till bebben är 8.. Ursäkta mig men jag kunde inte spara dem, jag kunde ju inte gärna lämna barnet ensam hemma och börja jobba direkt. Skulle aldrig skrivit på för gv om hag skulle vetat vad det innebär.

• Anonym
    LunaLunatic skrev 2012-05-25 18:08:00 följande:
    Du har varit föräldraledig och använt dina dagar.
    Pappan har ej varit ledig och har sålunda sina dagar kvar.
    Nu upplyser du honom om att det är hans tur ta hand om barnet. Han får lösa det genom att ta ut ledighet eller låta sin morsa sitta barnvakt, men HAN får lösa det. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-25 18:12:26 följande:
    Att du inte tog mindre dagar kan du fortf inte lasta pappan för. Han får spara dem tills ungen är 8 år och är du missnöjd med det så får du ändra lagen så den passar ditt tycke bättre
    Rätt och rätt. Han får se till att ungen får den omsorg den behöver under tiden mamman jobbar. Han får helt enkelt ta ut sina dagar. För varför är det mammans skyldighet? 
  • Anonym

varsegod du får vara hemma vi hindrar dig inte, men din ekonomi tydligen

Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-25 17:39:26 följande:
    Jag skiter i hur länge föräldrar är hemma med sina barn i Kuala Lumpur. Jag vill vara hemma med min skrutt så länge det går. Det är ju vanvård att sätta sin unge i förskolan tidigt. Vet du hur stora grupper de har?? Främmande människor kan inte ta hand om mitt barn lika bra som jag själv.

• Anonym

Bullshit

Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-25 18:00:22 följande:
    Det är inget fel på lagen. Mammor har det starkaste bandet till barnet när det föds och mest lämpade att ha vårdnaden om inte är gemensam.

Svar på tråden Jävla muppfan!!