Inlägg från: AirborneUnicorn |Visa alla inlägg
  • AirborneUnicorn

Deprimerad pojkvän, vad göra?

Tja, det beror ju på hur mycket du klarar av. Jag själv tycker det tär som fan på mig (som själv är djupt deprimerad i perioder) att vara med någon som är som jag. Mitt förra förhållande kraschade till stor del pga att jag inte kunde hantera hans depressioner och mano-personlighet, och han blev bara provocerad av att jag inte gav mig hän till 100% för att få honom på bättre humör. Han var däremot väääldigt bra på att trösta mig, nästan till den grad att han bara närde och uppmuntrade mina depressioner, fick liksom ingen "spark i baken" så att säga, utan bara ren tröst. Skönt för stunden men inte bra i längden.

Så som sagt, känner du att du har energi nog att jobba på att hjälpa honom så kör. Sluta inte höra av dig, försök vara uppåt när ni pratar och försök få till att ni ses som ni brukar. Känner du inte att du klarar det, kanske pga att ni inte är så pass tighta än, så ge upp... säger det sista enbart pga egna dåliga erfarenheter av deprimerade människor - de (vi) kommer med stor sannolikhet bli deprimerade igen och då börjar det om från början.

Hoppas du kommer fram till något bra beslut! Du känner vad som är rätt och naturligt för dig

Svar på tråden Deprimerad pojkvän, vad göra?