• Underskoterskan

Tonårsdotter träffar äldre man

Jag är väl rätt ny här men skriver för att få lite råd då jag inte vet vad jag själv tycker samtidigt mitt ex som jag har dottern med har blivit helt galen.

Min dotter är nyss fyllda 18 (94) och har väl haft en rätt tuff uppväxt. Av olika anledningar jag inte vill gå in på nu har hon missat en del av skolan och hon kommer därmed inte att ta studenten förrän om tre år. Hon har träffat en man och jag är bekymrad över att han är alldeles för gammal för henne och dessutom i en helt annan fas i livet. Det kanske hade varit annorlunda om hon var lillgammal men nu är hon riktigt så.

Nåväl, killen är 26 år gammal och ska fylla 27 i år och verkar vara rätt trevlig men mitt exman är förstås rasande. Han har till och med börjat kolla upp killen mot diverse statliga register som taxeringskalendern.

Jag själv vet inte riktigt vad jag ska tycka, han är visserligen väldigt gammal, men han är ju inte samma problemkillar som hon tidigare träffat.

Vad ska man göra? Hur skulle ni se på det här? Några råd?

• Svar på tråden Tonårsdotter träffar äldre man
  • cutepoison

Men om det inte är något fel på han så kanske han kan få henne att rycka upp sig? Och så gammal är han ju inte om hon nu är myndig. Och ja, så är hon myndig så då tycker jag ni ska stötta henne i stället för att vara emot deras förhållande. 

• Mithra

Jag tycker ni ska chilla lite, helt ärligt. Döm honom inte efter åldern! Strax innan jag fyllde 19år träffade jag min exman, han var då 30år gammal. Klart folk hade åsikter, men det var ju bättre att jag var lycklig. Jag har själv en rätt stökig uppväxt.

Ge honom en chans!

• Majsan70

Men herregud! Inte är väl han jättegammal. Jag förest'llde mig en lönnfet gubbe i 55 års åldern när jag läst TS. Slappna av o låt dottern leva sitt eget liv.

• katalysator

När jag var 17 träffade jag min nuvarande sambo, som då var 28. Sju år senare är vi fortfarande tillsammans med barn på väg Glad Jag tycker att du ska vara glad att hon träffar någon som åtminstone har sitt eget liv på det torra redan, till skillnad från att hoppa mellan struliga tonårskillar. Förhoppningsvis en stabil och bra vän även om förhållandet inte håller i längden.

• W Goldberg

18-27 Inga större bekymmer.
    Förmodligen är det en kille som landat lite och inte kör på de riktiga röjarskivorna.
    Jag ser det som något bra.
    27årig kille med 18årig tjej, inget negativt så länge det är en "bra" kille.
    Bra vill man ju att alla potentiella pojk/flickvänner ska vara. 

• Underskoterskan

Ja, men jag tvivlar på att det kommer att hålla då han är så gammal. De har levt så olika liv också. Dessutom vill jag ju inte säga det men det tar emot att ha en moderatyuppie i familjen. Nu är det givetvis inte det faktum att han är en moderat som spelar in, men jag menar att visar lite på att de har så olika uppväxt så att det inte funkar.

• Mithra

Låt henne ha sitt liv. Håller det så håller det, annars inte. Jag och mitt ex hade levt helt olika liv, vi höll ändå ihop i 3år och det är inget jag ångrar bara för att det inte höll livet ut. Spelar väl ingen roll vad han har för politiska åsikter. No offence, men jag tycker att ni är otroligt löjliga, klipp navelsträngen.

• Majsan70
    Underskoterskan skrev 2012-05-27 17:46:16 följande:
    Ja, men jag tvivlar på att det kommer att hålla då han är så gammal. De har levt så olika liv också. Dessutom vill jag ju inte säga det men det tar emot att ha en moderatyuppie i familjen. Nu är det givetvis inte det faktum att han är en moderat som spelar in, men jag menar att visar lite på att de har så olika uppväxt så att det inte funkar.
    Återigen..han är inte sååå gammal.
    Kärlek kommer o kärlek går och det kan ingen annan lägga sig i. Men med tanke på det du skriver just nu om att han är moderat så får jag en känsla av att du bara driver med oss.

Slappna av lite!
  • viseversa

Haha när jag läste din ts trodde jag du snackade 50 åriga män. Jisses han är 26 år gammal och nej då är man inte väldigt gammal. Btw så är din dotter myndig och har sin fulla rätt att SJÄLV bestämma vem hon träffar. 

• BELLAm2

Har ni anledning att oroa er på riktigt? Jag skulle fylla 19 när jag blev ihop med min kille som då var 27. Visst var han äldre än alla andra jag dejtat men idag-12 år senare, gifta och 4e barnet påväg känns liksom ingen åldersskillnad..

Svar på tråden Tonårsdotter träffar äldre man