Vad är det för är fel på mitt hår!!????
köp ett clarifying schampo som tar bort rester av stylingprodukter osv..enda jag kan komma på.. :/
köp ett clarifying schampo som tar bort rester av stylingprodukter osv..enda jag kan komma på.. :/
Gå till en frisör och fråga?
Använd torrschampo. Hormonerna kan ställa till det som någon skrev. Du kan också prova att ta vitaminB5-tillskott. Det används mot akne, det verkar genom att minska hudens fettproduktion vilket även borde fungera på hårbottnen.
Haft samma problem. Riktigt mjällschampo, inhandlat på apoteket, är det enda jag testat som faktiskt hjälper.
Jag lånar tråden lite, om det är OK. För jag har samma problem som du!
Jag har spikrakt hår, ganska tjockt allt som allt men själva stråna är tunna. Jag tvättar håret max 2 gånger/veckan, men ändå ser mitt hår smutsigt och fett ut efter 1-2 dagar. Jag använder visserligen inte ett "bra schampoo", för jag använder Tresemme för färgat hår. Men upplevde samma problem när jag använde Matrix biolage.
Skulle mitt problem kunna lösa sig om jag slutar använda Tresemme, tvättade håret en sista gång med Yes (den gröna original, eller vilken sort?) och bytte till något annat schampoo?
Oh! En fråga till!
Om man djuprengör håret med Yes, ska man då låta håret torka och sen låta några dagar passera innan man schamponerar med det nya schampot, eller kör man igång med det direkt efter att man sköljt ur Yes?
Det låter som något hormonellt. Inte för att jag vet hur man mäter det, men om du helt plötsligt får det utan att ändra något.
Prova Barnängens schampo med blå kork. Volym står det på den.
Dottern har samma problem som du tidvis och det är det enda schampo som hjälper, schamponera två gånger de första tvättarna när du börjar med detta schampo sedan räcker det med en gång.
Har ni några tips på bra schampoon?
Jag tvättade håret igår och idag ser det otvättat ut, imorgon kommer det att se riktigt fett ut. Det är ju såå himla trist! Jag tvättar håret 1-2 gånger i veckan, så jag tvättar det inte "för ofta" heller.
Jag använder Toni & guys värmdeskydd efter att jag tvättat håret och ska föna det. Mellan tvättningarna använder jag Proffs torrschampoo. Och inblaaaaand hårspray. Så jag fattar inte varför det blir fett så fort!!!
gå till en bra frisör å rådfråga :)
så fick jag hjälp mot min jobbiga hårbotten!
(torka håret så väl det går med handduken)