• FruNaftra

Vad är det för är fel på mitt hår!!????

Ts, vilket lustigt sammanträffande. Jag hade EXAKT samma problem för 2,5 år sedan. Jag startade en tråd här på FL men fick inget direkt svar mer än att jag förmodligen tvättade håret för ofta. Men så var det ju inte.

Jag tvättade håret med vanligt shampoo. Sköljde ur. Balsamerade topparna. Sköljde ur. Blåste håret. Och vad såg man....hela jävla hårbotten var kladdig av fett. Såg ut som jag inte hade tvättat det på över en vecka. Jag skämdes så sjukt mycket för att gå till jobbet (kontorsjobb). håret var liksom vaxigt i hårbottnen. Låter som du har samma problem.

Jag minns inte exakt hur jag lindrade problemet men jag tror jag fick bort lite av Detta genom torrshampoo. Har du testat det???

Kan tillägga att detta problem pågick under några veckor under graviditeten. Vips så försvann problemet av sig själv. Så jo, jag tror det mycket väl kan vara ett hormonellt problem du har. Jag tycker detta var så jäkla mystiskt. Vart tusan kom vaxet ifrån liksom????

Så har du inte testat det - kör med torrshampoo. Hoppas det funkar, iallafall lite. Vet hur förbaskat jobbigt det är

Svar på tråden Vad är det för är fel på mitt hår!!????