Inlägg från: mrsStatham |Visa alla inlägg
  • mrsStatham

Vad är det för är fel på mitt hår!!????

Jag vågar nog säga vad som är problemet med ditt hår.
    Men innan jag ger några tips och råd vill jag veta hur du ställer dig till NoPoo 

Bara två saker är oändliga
  • mrsStatham
    1022 skrev 2012-05-29 00:13:35 följande:
    Man behöver inte sluta med Shampo för att bli av med det. Räcker med att rengöra håret på djupet och byta schampo.
    Ojojoj, vad många fel det kan bli i enb enda mening..
  • mrsStatham
    1022 skrev 2012-05-29 14:10:31 följande:
    Tänkte du dig en förklaring till det där eller?

Jag vet förstås inte hur ditt hår fungerar men detta funkar utmärkt för mitt hår och har gjort under hela mitt vuxna liv. Bör tilläggas att jag har ett mycket långt hår med tunna/fina strån men många. Jag klipper ofta och håret blir oftast endast slitet och trist i topparna vilket jag finner naturligt på den längd jag har. Jag slingar överhåret och det är främst där slitningarna märks. Underhåret är naturligt och mycket starkt och blankt.

Eftersom håret växer hela tiden och jag inte har några planer att ha längre än nu(straxt under bysten) så ser jag inte hur schampo skulle kunna förstöra håret ur ett långsiktigt perspektiv?!

Som sagt, jag har några slängar, ca 3 gånger per år som mitt hår strular ur men då sköter jag det med djuprengöring och bra inpackning från frisören samt byter schampo. Däremellan så alternerar jag mellan olika billigare märken från ICA.
    Nej, jag tänkte mig inte en förklaring.
    Jag konstaterar bara att du inte vet vad du snackar om. 
Svar på tråden Vad är det för är fel på mitt hår!!????