• Anonym

Vad är det för är fel på mitt hår!!????

köp ett clarifying schampo som tar bort rester av stylingprodukter osv..enda jag kan komma på.. :/

• Anonym

Gå till en frisör och fråga?

• Anonym

Använd torrschampo. Hormonerna kan ställa till det som någon skrev. Du kan också prova att ta vitaminB5-tillskott. Det används mot akne, det verkar genom att minska hudens fettproduktion vilket även borde fungera på hårbottnen.

• Anonym

Haft samma problem. Riktigt mjällschampo, inhandlat på apoteket, är det enda jag testat som faktiskt hjälper.

• Anonym
    Anonym (Frisörska) skrev 2012-05-28 23:08:00 följande:
    Kanske en dum fråga med tanke på att du skrev att du satt in p-staven du är säker på att du inte är gravid för hormonerna gör att det är väldig vanligt att det blir extra fett under grav och amning. Dust it borde göra så det ser mindre fett ut IOM att det "suger" upp det. Prova något djuprengörande schampo, och undvik att ta balsam i hårbotten och hitta en bra inpackning för fett löser fett! Hoppas det snart blir bra
    Balsam är fett :)
  • Anonym

Jag lånar tråden lite, om det är OK. För jag har samma problem som du!

Jag har spikrakt hår, ganska tjockt allt som allt men själva stråna är tunna. Jag tvättar håret max 2 gånger/veckan, men ändå ser mitt hår smutsigt och fett ut efter 1-2 dagar. Jag använder visserligen inte ett "bra schampoo", för jag använder Tresemme för färgat hår. Men upplevde samma problem när jag använde Matrix biolage.

Skulle mitt problem kunna lösa sig om jag slutar använda Tresemme, tvättade håret en sista gång med Yes (den gröna original, eller vilken sort?) och bytte till något annat schampoo?

• Anonym

Oh! En fråga till!

Om man djuprengör håret med Yes, ska man då låta håret torka och sen låta några dagar passera innan man schamponerar med det nya schampot, eller kör man igång med det direkt efter att man sköljt ur Yes? 

• Anonym

Det låter som något hormonellt. Inte för att jag vet hur man mäter det, men om du helt plötsligt får det utan att ändra något.

• Anonym
    straw2008 skrev 2012-05-29 07:35:31 följande:
    Kul att "no poo" ALLTID ska komma upp. Har provat flera gånger med flera olika balsam... o mitt hår blir värre o MER fett av det fy faro säger jag bara urk.
    Har du testat någon annan nopoometod då eller är det bara balsammetoden som inte blivit bra för dig?
  • Anonym
    straw2008 skrev 2012-05-29 10:56:22 följande:
    Jag byter schampo när mitt hår beter sig knasigt, så blir det sit rätta jag igen :) OM det är OK med er :O)
    OK för vem?

Gör som du vill men att döma ut nopoo helt när du knappt har skapat på ytan verkar sådär vettigt. 
  • Anonym
    shine skrev 2012-05-30 01:30:47 följande:
    Gör så här, tvätta håret med schampo två gånger.

Varför tvätta två gånger? Jo så här är det. När du masserar in första schamponeringen så stimulerar du dina fettkörtlar. Så om du bara tvättar en gång så börjar dom spruta ut fett medans du torkar håret.

Men om du i stället tar du och schamponerar ditt hår en gång till och blir av med det fettet. Problemet löst :)

Glöm inte avsluta med balsam på topparna om du har långt hår, annars kan du skippa balsam. Lycka till!
    Den andra schamponeringen stimulerar alltså på något automagiskt sätt inte fettknölarna?
  • Anonym

Prova Barnängens schampo med blå kork. Volym står det på den. 
    Dottern har samma problem som du tidvis och det är det enda schampo som hjälper, schamponera två gånger de första tvättarna när du börjar med detta schampo sedan räcker det med en gång. 

• Anonym

Har ni några tips på bra schampoon?

Jag tvättade håret igår och idag ser det otvättat ut, imorgon kommer det att se riktigt fett ut. Det är ju såå himla trist! Jag tvättar håret 1-2 gånger i veckan, så jag tvättar det inte "för ofta" heller.  

Jag använder Toni & guys värmdeskydd efter att jag tvättat håret och ska föna det. Mellan tvättningarna använder jag Proffs torrschampoo. Och inblaaaaand hårspray. Så jag fattar inte varför det blir fett så fort!!! 

• Anonym
    Takex skrev 2012-05-31 03:32:20 följande:
    För att fettet från körtlarna ligger i håret..?
    Och vad gör fettkörtlarna när håret är fritt från fett?

Producerar mer fett. Fettet är bra för håret, saknas det fixar fettkörtlarna det.
  • Anonym

gå till en bra frisör å rådfråga :)
    så fick jag hjälp mot min jobbiga hårbotten!
    (torka håret så väl det går med handduken) 

• Anonym
    Anonym (Håret) skrev 2012-05-31 16:23:21 följande:
    Tack för alla tips!

Jag tror inte att nopoo när något som skulle hjälpa mig och även min frisör avråder från det. Inte heller att massera mer eller mindre i hårbotten osv då detta inte bara är vanligt fett hår utan något annat som verkligen inte står rätt till om ni förstår vad jag menar.

Jag har frågat flera frisörer om råd och jag får olika svar, men framförallt att bara testa en grej i taget för att kunna se vad som gör skillnad. Så jag ska försätta med Absolute repair serien förutom schampot och tvättade igår håret med Bain Clarifant från Kerastase (schampo för fett hår, som ska rena och balansera hårbotten) i samband med tonig av håret och idag är mitt hår precis som vanligt! Cool Dock så kliar hårbotten. Dock vågar jag inte tro att det är bra igen ifall det bara var toningen som livade upp det. Det kommer att märkas efter nästa tvätt.

Så jag håller tummarna alt jag kan på att jag fått min mjuka fina rena lena hår tillbaka!! :)
    Har du fått bort medlet med toningen(vilket jag tror) så bör det inte komma tillbaks om du hoppar repair schampot!
Svar på tråden Vad är det för är fel på mitt hår!!????