Inlägg från: Anonym (Håret) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Håret)

Vad är det för är fel på mitt hår!!????

Jag har fått ett problem jag inte blir av med. Mitt hår är konstant fett nu också direkt efter tvätt!

I mitt fall vet jag att detta INTE beror på att jag tvättar för ofta som jag vet att de flesta förmodligen tänker tipsa med. Det började med att det bara blev fett snabbare än vanligt. Jag tvättar håret var 3:e dag och har alltid gjort. Nu är det fett direkt efter tvätt, alltså jag fönar det och håret är helt stelt i övre delen av hårbotten och fingrarna blir flottiga och kladdiga lite som klister.

Jag har nu testat ALLT! Jag har under en månads tid bara tvättat håret en gång i veckan i hopp om att det skulle göra det bättre men det har inte gett något resultat alls. Jag har testat att schamponera med grumme tvättsåpa och även en gång med yes diskmedel det hjälper för stunden men efter någon dag är det lika flottigt igen. Jag skulle hellre säga att min hårbotten är "kladdig" än just flottig. Drar jag fingrarna genom håret så stannar det kvar i den "positionen" och då kan jag knappt behälla en hårsnodd i vanliga fall då det är så glatt. Jag har alltid använt frisörschampo och använder just nu Loreal absolute repair serien. Jag vet inte vad det är för fel mitt hår men jag står inte ut längre!!!???

Folk runt omkringa har tillochmed börjat kommentera och fråga vad som har hänt med mitt hår och "när ska du tvätta håret" Jag har verkligen testat ALLT och jag måste nu ha hårband varje dag och äcklas av mitt hår!!

Alla tips är välkomna, vad kan det vara för fel?!

• Svar på tråden Vad är det för är fel på mitt hår!!????
  • Anonym (Håret)

Jag var inom en frisör idag och hon sa med att det kunde komma inifrån. Jag har hormonspiral som jag bytte för ett år sedan och har innan dess haft en i 5 år. Jag kan inte komma på vad det skulle kunna vara som påverkar detta men något är det. Känns lite drastiskt att ta ut den för håret då den endå kostar 1000 kr och jag måste sövas för att sätta in den... :(

• Anonym (Håret)
    Eber skrev 2012-05-28 22:32:35 följande:
    Prova maroccanoil.. Låter knäppt men det hjälper, håret behöver inte producera massa eget fett! Hjälpte mig iaf nu ser det rent ut i 3 dagar minst! Tvättade varje/varannan dag innan
    Hur ska den användas? Massera i hårbotten vid tvätt?
  • Anonym (Håret)

Jag har testat att shchamponera flera gånger och har testat djuprengörande, dock bara en gång. Men när inte ens yes hjälper......

Skulle dust it kunna ha med detta att göra? Känns som att det borde ha försvunnit av allt tvättande isånnafall dessutom använder jag det bara max 2 ggr i månaden. Men jag får känslan av att underhåret är bättre och där använder jag aldrig dust it...

• Anonym (Håret)
    linolin skrev 2012-05-28 22:46:11 följande:
    Håller m anonym frisör är också frisör och det låter som att repair schampot blir för mycket till ditt hår kanske bara ska köpa volym eller djuprengörande. Lycka till. Ta inte ut några spiraler ibland har man mer talg produktion än annars. Äter du fet kost?
    Jag bytte till repair nu när detta började krångla då jag minns att det funkade så bra på mig förr så jag har inte användt det länge men jag misstänker att det inte är det som passar mig nu.

Jag äter nu väldigt nyttig kost då jag tränar mkt och hälsan är a och o för mig så jag äter väldigt nyttigt.
  • Anonym (Håret)

Tack för alla tips!

Jag tror inte att nopoo när något som skulle hjälpa mig och även min frisör avråder från det. Inte heller att massera mer eller mindre i hårbotten osv då detta inte bara är vanligt fett hår utan något annat som verkligen inte står rätt till om ni förstår vad jag menar.

Jag har frågat flera frisörer om råd och jag får olika svar, men framförallt att bara testa en grej i taget för att kunna se vad som gör skillnad. Så jag ska försätta med Absolute repair serien förutom schampot och tvättade igår håret med Bain Clarifant från Kerastase (schampo för fett hår, som ska rena och balansera hårbotten) i samband med tonig av håret och idag är mitt hår precis som vanligt! Cool Dock så kliar hårbotten. Dock vågar jag inte tro att det är bra igen ifall det bara var toningen som livade upp det. Det kommer att märkas efter nästa tvätt.

Så jag håller tummarna alt jag kan på att jag fått min mjuka fina rena lena hår tillbaka!! :)

• Anonym (Håret)
    Anonym skrev 2012-05-31 17:16:05 följande:
    Har du fått bort medlet med toningen(vilket jag tror) så bör det inte komma tillbaks om du hoppar repair schampot!
    Jag hoppas på detta och ska bara använda detta nya schampot och sen ev byta efter nån vecka eller testa med repairen igen.
Svar på tråden Vad är det för är fel på mitt hår!!????