• Anonym (knubbe)

Tjejer! Undviker ni utlänningar?

Jag undrar om det är vanligt att tjejer undviker utländska killar för jag har en tjejkompis som gör det, alltså hon blir inte tillsammans med dom eller umgås med dom för hon tycker att de är sliskiga o har en otrevlig kvinnosyn. Hon har flera gånger blivit "påhoppad" av män med utländskt påbrå.

Är detta vanligt? Eller dömer ni inte hunden efter håren? 

• Svar på tråden Tjejer! Undviker ni utlänningar?
  • Nice Girl Wrong Place

Så vad gör vi nu?
    Klistrar in olika kriminella handlingar och dömer dem utifrån nationalitet på gärningsmannen?
    Vad gäller just ekonomiska brott är inte invandrare överrepresenterade, tvärtom är det en ganska typisk "etniskt svensk" brottslighet.
    Men vad vi alla lärt oss av Pompeia är att svenskar "glömmer" medan invandrare gör det utstuderat.

Jag känner fakttiskt mest medlidande för era jagade själar.    

Je suis la salope d' Aynrand
  • Nice Girl Wrong Place
    Pompeia01 skrev 2012-06-14 20:18:59 följande:
    ...och han var libanes...

Nej, mannen jag pratar om var svensk. Jag vet inte vem du pratar om.
  • Nice Girl Wrong Place
    Pompeia01 skrev 2012-06-14 20:17:27 följande:
    Jo, men socialbidrag för en ensamstående är ändå inte mer än 10 000 kr/mån allt som allt, inklusive hyran och elen. Jämför det med någon som dels har egen sjukpenning baserad på den tidigare lönen, och dels är arbetsgivare åt tre assistenter dygnet runt...

Och detta är vad?
    Riktlinjen för hur svenskar samt invandrare bidragsfuskar? 
  • Anonym
    Anonym (knubbe) skrev 2012-05-29 07:27:36 följande:
    Jag undrar om det är vanligt att tjejer undviker utländska killar för jag har en tjejkompis som gör det, alltså hon blir inte tillsammans med dom eller umgås med dom för hon tycker att de är sliskiga o har en otrevlig kvinnosyn. Hon har flera gånger blivit "påhoppad" av män med utländskt påbrå.

Är detta vanligt? Eller dömer ni inte hunden efter håren? 
    det var det dummast jag hört någonsin ...o vill aldrig höra det i  gen i heller . din kompis må ha problem.
  • Pompeia01
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-06-14 20:48:58 följande:

Nej, mannen jag pratar om var svensk. Jag vet inte vem du pratar om.

Hassan Charkas är inte ett sådär jättesvenskt namn... Här har vi en annan:

http://www.swedenconfidential.info/2012/05/16/ny-kaninman-infor-skranket-for-assistansfusk/
    Ny ”kaninman” – Milorad Dragutinovic – inför skranket för  assistansfusk
    i
    6  Votes

Quantcast

UPPDATERAD ASSISTANSBLUFF”Kaninmannen”, Milorad Dragutinovic  62, från Göteborg är åtalad för att, i runda slängar, ha lurat till  sig 3,3 miljoner i bidrag. Den ”rörelsehindrade” mannen som behövde hjälp med  för att äta, klä på sig och förflytta sig åkte på ett flertal lyxresor till  Dubai, Västindien och Thailand, och där var handikappet som bortblåst.  Sambon Vesna Dukic och  assistenterna Alisa Lames och Emina Bicakdzic är också  åtalade.

Kanske det är medicinen – utomlands – enär  alla dessa ”handikappade” blir fort friska utomlands. Utvisa dem alla dit så  blir de friska.

Read more: http://www.swedenconfidential.info/2012/05/16/ny-kaninman-infor-skranket-for-assistansfusk/#ixzz1xnO2Oggj
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • DR DREI
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-06-14 19:52:42 följande:
    Då drar jag slutsatsen att du bor under en sten.
    Jag bor i en invandrartät förort, helt av eget val, och om jag skulle ha extrakoll på alla invandrare/invandrargäng jag mötte, så skulle jag liksom inte kunna gå och köpa mjölk.
    Vänner, bekanta, arbetskollegor, pizzabudet, många av dem är invandrare som förfasas över kriminalitet som vilken normalfuntad människa som helst.
    Det är varken sunt eller förnuftigt (med ordet bond- framför så säger det iofs en hel del om perspektivet) att ha "extrakoll" på invandrare som kommer gående.

Hur lever du!? Hur existerar du i samhället? Och VAR lever du om du liksom ens noterar "när en invandrare kommer gående"?     
    Jag bor där det inte finns alltför många invandrare, 2% är invandrare skulle jag tippa på, jag är ju själv invandrare men jag är vit och kommer från samma kultur nästan. Det är dock 3 färre invandrare här nu eftersom de dömts för överfallsvåldtäkter. 
  • Nice Girl Wrong Place
    Pompeia01 skrev 2012-06-14 20:57:32 följande:

Hassan Charkas är inte ett sådär jättesvenskt namn... Här har vi en annan:

www.swedenconfidential.info/2012/05/16/ny-kan.../

Ny ”kaninman” – Milorad Dragutinovic – inför skranket för  assistansfusk
    i
    6  Votes

Quantcast

UPPDATERAD ASSISTANSBLUFF”Kaninmannen”, Milorad Dragutinovic  62, från Göteborg är åtalad för att, i runda slängar, ha lurat till  sig 3,3 miljoner i bidrag. Den ”rörelsehindrade” mannen som behövde hjälp med  för att äta, klä på sig och förflytta sig åkte på ett flertal lyxresor till  Dubai, Västindien och Thailand, och där var handikappet som bortblåst.  Sambon Vesna Dukic och  assistenterna Alisa Lames och Emina Bicakdzic är också  åtalade.

Kanske det är medicinen – utomlands – enär  alla dessa ”handikappade” blir fort friska utomlands. Utvisa dem alla dit så  blir de friska.

Read more: www.swedenconfidential.info/2012/05/16/ny-kan.../#ixzz1xnO2Oggj

Du svarade på helt fel inlägg.
    Vad ska vi göra härnäst? Jämföra våldtäkter precis som vi jämför ekonomiska brott?
    Kvinna som ensam festar med ett gäng invandrare på en flyktingförläggning och gruppvåldtas vs ensam flicka som cyklar hem till mamma efter träning, våldtas och styckas?
    Vad är "värst"? Vågar vi jämföra? 

Innan någon mindre begåvad tolkar detta som ett försvar mot våldtäkt, vill jag med all önskvärd tydlighet säga knip igen och förstå att jag, liksom Pompeia, gör brottsliga jämförelser, eftersom det tydligen är trådens nya grej.  
    Jag räknar inte med att alla kommer förstå detta.    
  • Nice Girl Wrong Place
    DR DREI skrev 2012-06-14 21:00:26 följande:
    Jag bor där det inte finns alltför många invandrare, 2% är invandrare skulle jag tippa på, jag är ju själv invandrare men jag är vit och kommer från samma kultur nästan. Det är dock 3 färre invandrare här nu eftersom de dömts för överfallsvåldtäkter. 

Ja i min stad är det ett antal färre etniskt svenska män, eftersom de sitter inne för våldbrott (inklusive våldtäkt).
    Point is?

Så du som bor där det finns ca 2% invandrare och själv är invandrare (men vit, phew, god bless your soul) håller "extra koll" på en invandrare när denne kommer gående. Men jag som bor i en förort där jag skulle gissa på att 60%+ är invandrare, är inte rädd?
    Intressant!

Jag är rädd för skumma typer, en konstig blick, någon som följer efter mig, udda beteende, påverkade människor osv.
    Men icke vita?
    Inte det minsta. Jag har större perspektiv än så.         
  • DR DREI
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-06-14 21:05:49 följande:
    Ja i min stad är det ett antal färre etniskt svenska män, eftersom de sitter inne för våldbrott (inklusive våldtäkt).
    Point is?

Så du som bor där det finns ca 2% invandrare och själv är invandrare (men vit, phew, god bless your soul) håller "extra koll" på en invandrare när denne kommer gående. Men jag som bor i en förort där jag skulle gissa på att 60%+ är invandrare, är inte rädd?
    Intressant!

Jag är rädd för skumma typer, en konstig blick, någon som följer efter mig, udda beteende, påverkade människor osv.
    Men icke vita?
    Inte det minsta. Jag har större perspektiv än så.         
    Bor du i en sån förort så är du fattig, vem ska ge sig på dig? för vad? det är som att råna en uteliggare..
  • Nice Girl Wrong Place
    DR DREI skrev 2012-06-14 21:11:11 följande:
    Bor du i en sån förort så är du fattig, vem ska ge sig på dig? för vad? det är som att råna en uteliggare..
    Haha...
    Nej jag har både akademisk utbildning och jobb.
    Du vet väl att de flesta rånoffer inte är svenska rika kvinnor, utan snarare unga killar i just förorten. Det är även de som till största delen faller offer för misshandel osv.
    Folk ger sig inte på mig för att i många förorter känner man varandra. Grannarna har koll på varandras barn, många är föräldrar till min dotters kompisar. Många är elever jag arbetat med på skolan. Många är folk man möter dagligen i förortens centrum.
    Helt ofarliga människor som get on with their lives.    
Svar på tråden Tjejer! Undviker ni utlänningar?