Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

Du skriver ett inlägg och upptäcker att alla bokstäver blir stora, caps lock är aktiverat. Vad gör du?

Är det kort så skriver jag om, men är det långt, eller om jag inte orkar skriva om, så lägger jag till direkt efter "ursäkta, caps lock". Dvs om det är en obetydlig trådkommentar. Är det en viktig och seriös kommentar skriver jag om, oavsett längd, samma sak om det är en trådstart, naturligtvis. Jag kollar ofta texten, så jag skulle inte hinna skriva en hel novell i caps lock  men jag skriver snabbt, så det kan ibland hinna bli några rader.

Detta inlägg skulle jag låta vara om det hade varit caps lock och bara ursäktat mig under.

♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • Beckah82
    Kattdamen skrev 2012-05-29 17:59:04 följande:
    Men hur kan man skriva något utan att titta på texten medan man skriver det? Titta på tangenterna, är folk galna?
    Ja, antagligen, om du säger det så?

Jag lärde mig skriva genom att titta på tangenterna. När jag flera år senare gick en kurs "tangentbordsteknik" på Komvux fick jag lära mig rätt sätt att skriva. Visst, det gick väl okej, men i mitt fall var det försent. Jag skriver så förbannat ohyggligt snabbt när jag tittar på tangenterna att det är stört omöjligt för mig att lära om. 
  • Beckah82
    Beckah82 skrev 2012-05-29 18:06:51 följande:
    Ja, antagligen, om du säger det så?

Jag lärde mig skriva genom att titta på tangenterna. När jag flera år senare gick en kurs "tangentbordsteknik" på Komvux fick jag lära mig rätt sätt att skriva. Visst, det gick väl okej, men i mitt fall var det försent. Jag skriver så förbannat ohyggligt snabbt när jag tittar på tangenterna att det är stört omöjligt för mig att lära om. 
    Jag fick förövrigt godkänt i kursen, trots fel sätt att skriva eftersom jag ändå skrev så effektivt.

Slarvfelen, särskrivningarna, stavfelen och all annan bajs ni pratar om här beror inte på pekfingervalsen, utan på att folk är kassa på svenska och grammatik och dessutom skiter fullständigt i att de är det.
Svar på tråden Du skriver ett inlägg och upptäcker att alla bokstäver blir stora, caps lock är aktiverat. Vad gör du?