• Fidelis ad urnam

    Du skriver ett inlägg och upptäcker att alla bokstäver blir stora, caps lock är aktiverat. Vad gör du?

    Hur gör du om du råkar skriva ett inlägg med caps lock aktiverat?
     

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du skriver ett inlägg och upptäcker att alla bokstäver blir stora, caps lock är aktiverat. Vad gör du?
  • Khaleesi

    Så korta inlägg skriver jag aldrig att jag skulle kunna missa att Caps Lock var på. Slarvfel och tangentslintningar släpper jag nog igenom hipp som happ, men inte caps lock. Så jag röstade på det första alternativet fast jag borde ha valt det femte...


    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Beckah82

    Är det kort så skriver jag om, men är det långt, eller om jag inte orkar skriva om, så lägger jag till direkt efter "ursäkta, caps lock". Dvs om det är en obetydlig trådkommentar. Är det en viktig och seriös kommentar skriver jag om, oavsett längd, samma sak om det är en trådstart, naturligtvis. Jag kollar ofta texten, så jag skulle inte hinna skriva en hel novell i caps lock  men jag skriver snabbt, så det kan ibland hinna bli några rader.

    Detta inlägg skulle jag låta vara om det hade varit caps lock och bara ursäktat mig under.


    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • Kattdamen

    Det skulle aldrig slinka igenom. Det märks tydligt när caps lock är på. Jag förstår inte hur någon kan missa det. Tittar de inte på det de skriver?


    En kopp te, tack.
  • cloudberry79

    Missar det inte, eftersom jag inte tittar på tangenterna när jag skriver. Skulle det hända för att jag tittar någon helt annanstans och har skrivit ett toklångt inlägg  blir det enklast att kopiera, klistra in i word, ändra skiftläge och sen kopiera in hit igen, som tips till den det händer för...


    Sur, grinig och på smällen.
  • tahira

    Jag ser direkt, innan jag har skrivit mer än två, tre bokstäver, om caps lock är aktiverat så detta problem drabbar aldrig mig.

    Jag tittar ju på skärmen när jag skriver, så jag förstår inte hur jag skulle kunna missa att det var CAPS på?

    Var sjutton tittar ni andra egentligen?


    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • BeanBag
    tahira skrev 2012-05-29 17:47:54 följande:
    Jag ser direkt, innan jag har skrivit mer än två, tre bokstäver, om caps lock är aktiverat så detta problem drabbar aldrig mig.

    Jag tittar ju på skärmen när jag skriver, så jag förstår inte hur jag skulle kunna missa att det var CAPS på?

    Var sjutton tittar ni andra egentligen?
    Jag skulle gissa på att många tittar på tangenterna när de skriver.
  • Lucy Cat
    BeanBag skrev 2012-05-29 17:49:48 följande:
    Jag skulle gissa på att många tittar på tangenterna när de skriver.
    Men oavsett - går man inte igenom sitt inlägg innan man skickar det? Även om man kollar på tangenterna så vet man ju inte om man skrivit rätt?
    ..I'm not cynical, I'm experienced..
Svar på tråden Du skriver ett inlägg och upptäcker att alla bokstäver blir stora, caps lock är aktiverat. Vad gör du?