Inlägg från: BeanBag |Visa alla inlägg
  • BeanBag

Du skriver ett inlägg och upptäcker att alla bokstäver blir stora, caps lock är aktiverat. Vad gör du?

tahira skrev 2012-05-29 17:47:54 följande:
    Jag ser direkt, innan jag har skrivit mer än två, tre bokstäver, om caps lock är aktiverat så detta problem drabbar aldrig mig.

Jag tittar ju på skärmen när jag skriver, så jag förstår inte hur jag skulle kunna missa att det var CAPS på?

Var sjutton tittar ni andra egentligen?
    Jag skulle gissa på att många tittar på tangenterna när de skriver.
  • BeanBag
    Lucy Cat skrev 2012-05-29 17:52:21 följande:
    Men oavsett - går man inte igenom sitt inlägg innan man skickar det? Även om man kollar på tangenterna så vet man ju inte om man skrivit rätt?
    Ja men då har de kanske skrivit en halv uppsatts. Kollar man på skärmen när man skriver ser man ju omedelbums att caps är på
    Svarade bara på frågan om vart folk tittade om de inte såg direkt att Caps Lock är på
  • BeanBag
    Kattdamen skrev 2012-05-29 17:59:04 följande:
    Men hur kan man skriva något utan att titta på texten medan man skriver det? Titta på tangenterna, är folk galna?
    Så många som man ser som kör med pekfingervalsen fullt koncentrerade på tangenterna så är jag inte alls överraskad av alla stavfel man ser på olika forum
Svar på tråden Du skriver ett inlägg och upptäcker att alla bokstäver blir stora, caps lock är aktiverat. Vad gör du?