• Fidelis ad urnam

Du skriver ett inlägg och upptäcker att alla bokstäver blir stora, caps lock är aktiverat. Vad gör du?

Hur gör du om du råkar skriva ett inlägg med caps lock aktiverat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du skriver ett inlägg och upptäcker att alla bokstäver blir stora, caps lock är aktiverat. Vad gör du?
  • BeanBag
    Lucy Cat skrev 2012-05-29 17:52:21 följande:
    Men oavsett - går man inte igenom sitt inlägg innan man skickar det? Även om man kollar på tangenterna så vet man ju inte om man skrivit rätt?
    Ja men då har de kanske skrivit en halv uppsatts. Kollar man på skärmen när man skriver ser man ju omedelbums att caps är på
    Svarade bara på frågan om vart folk tittade om de inte såg direkt att Caps Lock är på
  • tahira
    BeanBag skrev 2012-05-29 17:49:48 följande:
    Jag skulle gissa på att många tittar på tangenterna när de skriver.
    Ja, så kan det ju vara, inte konstigt då att man ser så många slarvfel på FL.

Jag föredrar helt klart att titta på texten medan jag skriver, det känns som att man lättast undviker problem då.
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Mästaren

Jag upptäcker det redan efter några bokstäver, så dem suddar jag ut och börjar om. 
    Om det mot förmodan skulle hända mig skulle jag antagligen vara väldigt full vilket skulle göra mig helt okänslig för normalt hyfs vilket innebär ett inlägg helt i caps. 

• Kattdamen

Men hur kan man skriva något utan att titta på texten medan man skriver det? Titta på tangenterna, är folk galna?

En kopp te, tack.
  • Vinter kvinnan

suddar uuut.. jaa kollar inte så ofta näär ja skriver för ja kan skrivaaaa hallå.. så ingen cl på moi.. förstått

• BeanBag
    Kattdamen skrev 2012-05-29 17:59:04 följande:
    Men hur kan man skriva något utan att titta på texten medan man skriver det? Titta på tangenterna, är folk galna?
    Så många som man ser som kör med pekfingervalsen fullt koncentrerade på tangenterna så är jag inte alls överraskad av alla stavfel man ser på olika forum
  • Beckah82
    Kattdamen skrev 2012-05-29 17:59:04 följande:
    Ja, antagligen, om du säger det så?

Jag lärde mig skriva genom att titta på tangenterna. När jag flera år senare gick en kurs "tangentbordsteknik" på Komvux fick jag lära mig rätt sätt att skriva. Visst, det gick väl okej, men i mitt fall var det försent. Jag skriver så förbannat ohyggligt snabbt när jag tittar på tangenterna att det är stört omöjligt för mig att lära om. 
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • Beckah82
    Beckah82 skrev 2012-05-29 18:06:51 följande:
    Ja, antagligen, om du säger det så?

Jag lärde mig skriva genom att titta på tangenterna. När jag flera år senare gick en kurs "tangentbordsteknik" på Komvux fick jag lära mig rätt sätt att skriva. Visst, det gick väl okej, men i mitt fall var det försent. Jag skriver så förbannat ohyggligt snabbt när jag tittar på tangenterna att det är stört omöjligt för mig att lära om. 
    Jag fick förövrigt godkänt i kursen, trots fel sätt att skriva eftersom jag ändå skrev så effektivt.

Slarvfelen, särskrivningarna, stavfelen och all annan bajs ni pratar om här beror inte på pekfingervalsen, utan på att folk är kassa på svenska och grammatik och dessutom skiter fullständigt i att de är det.
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • annca

Svär en stump, suckar, suddar och börjar om...

Har jag rätt annat ordbehandligsprogram igång kanske jag kopierar texten dit och gör om till gemena där, letar upp alla anfanger och gör dessa kapitala och klistrar tillbaka, men det är ju sällan jag har nåt lämppligt igång, så då blir det till att sudda...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Ely

påpekar i slutet av texten att det inte skulle vara skrivet med caps..oj, capslock.

Svar på tråden Du skriver ett inlägg och upptäcker att alla bokstäver blir stora, caps lock är aktiverat. Vad gör du?