Inlägg från: singelmamma75 |Visa alla inlägg
  • singelmamma75

Swedbank, Handelsbanken eller Nordea?

Jag har alltid haft Swedbank och har väl varit hyffsad nöjd med dem. Allt har fungerat och det bästa är att om man har internetbank så har de en tjänst som heter e-kort där man kan koppla sitt betalkort om man ska handla via internet i webbutiker mm. Då väljer man ett belopp att reservera, man anger hur länge det är giltigt att dra det beloppet för kortet och det skapas ett temporärt kortnummer som man knappar in istället för det fysiska kortet. Borde alla banker ha!

Nu kommer jag att så mycket som möjligt gå över till Handelsbanken!

Anledningen är att jag nu hållet på att separera och letar en bostadsrätt alternativt hus (i sista hand hyreslägenhet) och problemet är att jag har svårt att få bolån just nu då jag kommer att börja nytt i sommar och då inledningsvis ha provanställning och söker utan medsökare. Hos Handelsbanken var det inga problem att få lånelöfte då jag har lätt att få nytt jobb om något skulle hända, samt att jag kunde visa upp en riktigt bra kalkyl på mina utgifter. Jag har blivit beviljad att låna så att jag nästan går plus/minus pga att jag har stenkoll på min ekonomi. Det hade aldrig gått för sig på Swedbank där de vill att man har minst ca 7000 över efter att allt är betalt, inklusive husamorteringar, räntor mm och jag tror inte att de beviljar med provanställning heller.

Jag fick i övrig väldigt positiva intryck efter att ha pratat med min kontakt på Handelsbanken så det kommer troligtvis att bli min huvudbank i fortsättningen.

Svar på tråden Swedbank, Handelsbanken eller Nordea?