• Ea91

Swedbank, Handelsbanken eller Nordea?

Vilken bank är bäst av Swedbank, Handelsbanken och Nordea?

• Svar på tråden Swedbank, Handelsbanken eller Nordea?
  • Frontline

Det är ju svårt att svara på, vi har Swedbank och jag har haft samma bank sen jag fick mitt första "minutenkort" så jag säger ju givetvis den banken.
    Vi har en väldigt bra kontakt där som hjälper oss med allt om det är nått...
    Men jag skulle säkert ha sagt likadant om jag hade haft en annan bank.

Skulle jag bo nån annanstans kanske jag inte alls skulle vara lika nöjd med Swedbank där..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Gladskit

Av de tre skulle jag säga Handelsbanken.

Nordea går fetbort, dem hade vi förr och det är typiskt en sån bank som folk har ”för att de alltid har haft dem”. De har noll kundfokus och tjänar massor med pengar på sina fasta kunder utan att ge något egentligt mervärde och inlåningsräntan är låg. Swedbank är också en väldigt stor bank. De ligger lägre än Handelsbanken i kreditvärdighet och har jättejobbiga kontonummer som alltid strular. Därför skulle jag aldrig välja dem.

Jag skulle kunna tänka mig att byta bank igen, har tex. aldrig kollat upp närmare vad SEB skulle kunna erbjuda. Eller någon av de andra; Danske Bank, Länsförsäkringar, Skandiabanken. Vi hamnade hos Handelsbanken när vi köpte hus för de var de enda som kunde matcha den ränterabatt vi ville ha på vårt boendelån.

• hymafr

Fundera över vad du vill ha banken till.
    T ex är det inte alla banker som hanterar kontanter längre. 

• Isbit
    hymafr skrev 2012-05-31 09:08:28 följande:
    Fundera över vad du vill ha banken till.
    T ex är det inte alla banker som hanterar kontanter längre. 
    t.ex Swedbank har inga kontanter. Jag undrar då egentligen varför finns dom ens?

Ska du sätta in pengar får du köpa en insättningspåse för 90:- dessutom redovisa som värsta kriminella var du fått pengarna ifrån.
  • Frontline
    Isbit skrev 2012-05-31 09:17:35 följande:
    t.ex Swedbank har inga kontanter. Jag undrar då egentligen varför finns dom ens?

Ska du sätta in pengar får du köpa en insättningspåse för 90:- dessutom redovisa som värsta kriminella var du fått pengarna ifrån.
    Det där är nog lite olika vart i landet man bor skulle jag tro, visst man måste redovisa vart man har fått ett större belopp ifrån tror det är 15000:- om inte mer och det brukar räcka med att säga man har sålt en bil kontant.

Swedbank där vi bor är det bara att knalla in med pengar skriva en lapp och sen gå fram till kassan med pengar och lappen och det kostar inte ett öre och någon insättningspåse behövs inte alls vet inte ens vad det är..
  • Isbit
    Frontline skrev 2012-05-31 12:34:58 följande:
    Det där är nog lite olika vart i landet man bor skulle jag tro, visst man måste redovisa vart man har fått ett större belopp ifrån tror det är 15000:- om inte mer och det brukar räcka med att säga man har sålt en bil kontant.

Swedbank där vi bor är det bara att knalla in med pengar skriva en lapp och sen gå fram till kassan med pengar och lappen och det kostar inte ett öre och någon insättningspåse behövs inte alls vet inte ens vad det är..
    det har kanske inte kommit dit än. Här har det blivit så nu eller om de är på gång
  • Frontline
    Isbit skrev 2012-05-31 12:40:53 följande:
    det har kanske inte kommit dit än. Här har det blivit så nu eller om de är på gång
    Det skiljer sig en hel del på vår SB mot andra men det kanske har att göra med att dom är mer fristående...
Svar på tråden Swedbank, Handelsbanken eller Nordea?