Swedbank, Handelsbanken eller Nordea?
Vilken bank är bäst av Swedbank, Handelsbanken och Nordea?
Vilken bank är bäst av Swedbank, Handelsbanken och Nordea?
Det är ju svårt att svara på, vi har Swedbank och jag har haft samma bank sen jag fick mitt första "minutenkort" så jag säger ju givetvis den banken.
Vi har en väldigt bra kontakt där som hjälper oss med allt om det är nått...
Men jag skulle säkert ha sagt likadant om jag hade haft en annan bank.
Skulle jag bo nån annanstans kanske jag inte alls skulle vara lika nöjd med Swedbank där..
Länsförsäkringar och Handelsbanken brukar ligga i topp när det kommer till kundnöjdhet. Av de tre du nämner har jag för mig att Swedbank brukar ligga sämst till.
Av de tre skulle jag säga Handelsbanken.
Nordea går fetbort, dem hade vi förr och det är typiskt en sån bank som folk har ”för att de alltid har haft dem”. De har noll kundfokus och tjänar massor med pengar på sina fasta kunder utan att ge något egentligt mervärde och inlåningsräntan är låg. Swedbank är också en väldigt stor bank. De ligger lägre än Handelsbanken i kreditvärdighet och har jättejobbiga kontonummer som alltid strular. Därför skulle jag aldrig välja dem.
Jag skulle kunna tänka mig att byta bank igen, har tex. aldrig kollat upp närmare vad SEB skulle kunna erbjuda. Eller någon av de andra; Danske Bank, Länsförsäkringar, Skandiabanken. Vi hamnade hos Handelsbanken när vi köpte hus för de var de enda som kunde matcha den ränterabatt vi ville ha på vårt boendelån.
Fundera över vad du vill ha banken till.
T ex är det inte alla banker som hanterar kontanter längre.
Handelsbanken är helt klart bästa banken.