• Anonym

Hur dricka för att garanterat slippa baksmälla?

Vi ska dricka på Lördag och på söndag ska jag hämta hem min son från sin pappa

jag vill gärna festa lite då det är första gången på år. efter sonens födsel.

Men jag vill inte må dåligt dagen efter. Finns det något trick på hur man kan dricka för att undvika baksmälla och huvudvärk?!   

• Svar på tråden Hur dricka för att garanterat slippa baksmälla?
  • Anonym (VATTEN)

Hej hehe!

Drick typ 2 liter vatten innan du lägger dig så mår du bra dagen efter. Det kan jag nästan GARANTERA dig! Ta mitt råd. Annars, drick inget alls.

• Anonym
    Anonym (VATTEN) skrev 2012-05-30 20:28:37 följande:
    Hej hehe!

Drick typ 2 liter vatten innan du lägger dig så mår du bra dagen efter. Det kan jag nästan GARANTERA dig! Ta mitt råd. Annars, drick inget alls.

På vilket sätt hjälper detta? :)
  • Fotavtryck

Ät ordentligt INNAN du börjar dricka, och sedan lika mycket vatten som alkoholhaltig dryck!

• min hemlighet

och se till att du har ätit ordentligt innan du börjar!
    sen kan du gärna äta något innan du går och lägger dig också men vatten är viktigast =) 

• nymedlem

Ät någon fet mat (typ hamburgare eller nåt) och drick mycket vatten innan du ska sova.

Ha en kul kväll Skål 

• MrSmith

Drick alkoholfritt.

Och ska det absolut in sprit i kroppen så drick dubbelt upp med vatten mot vad du dricker i alkohol.

En öl på 33cl drick 66 cl vatten
    En drink på 2 dl drick 4 dl vatten.

Detta funkar när man bland dricker och grundar med öl.

Ät rejäl fett mat på natten innan du lägger dig. Ät även fet mat innan du dricker.

Bakfylla beror oftast på vätskebrist.

• Ejin

se till att magen är i bra trim. Jag brukar dricka mkt proviva nyponsoppa innan och det brukar hjälpa.
    Annars funkar oftast resorb vätskeersättning på apoteket. Ta en iinnan du dricker,, ev en under tiden och en innan läggdags och du borde må helt okej dagen efter...

• Anonym (funkar)

Drick resorb innan du lägger dig och när du vaknar.

Svar på tråden Hur dricka för att garanterat slippa baksmälla?