• Anonym

Är så trött på att han alltid stänger av mobilen!!!

Så fort han och jag är lite småsura på varandra å han är på jobbet, så stänger han av mobilen i flera timmar!! Så jag kan inte få tag på honom! Vi har ett barn på 2 år. Hur fan skall jag kunna nå honom om han stänger av mobilen för att han är sur? Det är ofta såhär! Börjar bli smått förbannad nu.

• Svar på tråden Är så trött på att han alltid stänger av mobilen!!!
  • Anonym (Grrr)

Ja,jag förstår det...skulle bli oxtokig om min sambo hade gjort det.
    Prata med honom(när ni inte är sura..)och tala om hur du känner att du vill kunna få kontakt med honom i fall tex något skulle hända.
    Det borde ju ligga i hans intresse också att kunna bli nådd!!

Hoppas att det löser sig!

• mammacarro

hoppas det löser sej, jag hade pratat med honom o sagt som det e att han får iaf ha mobilen på för erat barn skulle, tro mej han hade ångrat sej om han inte har den på o det händer antingen barnet något eller dej något.. försök att få honom att förstå det..

• Anonym

Hur skall det bli när jag skall föda då? Tänk om vi smågnababt innan, så stänger han av mobilen, så får jag värkar och måste ringa, men det går inte att nå honom?!!

• Wizz

Han borde få stänga av mobilen om han vill tycker jag, man behöver inte vara tillgänglig jämt, speciellt inte när man inte vill prata.

Jag skiter i att svara när jag är irriterad och det är ju inte bättre det, men ibland orkar man bara inte ta konflikten. Be honom ha ljudlöst på istället då så kan du prata in ett meddelande eller SMS:a om något allvarligt skulle hända. Eller det kanske går att ringa jobbet om något akut skulle dyka upp.

• Wizz

Ja men DÅ får han faktiskt ha telefonen på, då är läget helt annorlunda.
    Annat är det ju om man bara vill att han ska vara tillgänglig jämt.

• sandra084

V stänger av alla våra telefoner ofta,när vi alla är hemma.
    Är sambn på jobbet eller iväg har han alltid på sin telefon.
    Vi bråkar sällan,men när vi gjort det,och vi skilts åt som ovänner har han alltid vart tillgänglig för mig ändå.

Visst vill man inte alltid bli nodd,så känner jag med ibland,men i detta fall skulle inte mina känslor gå före min sambos.

Om man skulle föda,eller nåt skulle hända är det bra att alltid kunna vara nådd.
    Så jag förstår om du är arg....

Är vi hemma så kan vi lätt stänga av mobilerna och dra ut jacket,är väldigt skönt att inte bli störd...men då är ju vi alla hemma.

• brokig

Jag önskar att min sambo stängde av telefonen lite oftare

Jag tycker absolut inte att man alltid måste vara tillgänglig för alla, utan i detta stressade samhälle är det skönt att ibland inte kunna bli nådd, det betyder inte att man inte älskar varandra, bara att man behöver lite andrum.

Däremot låter det lite omoget att han stänger av telefonen som en följd av ert gräl. Jag tycker du ska prata med honom om att du tycker att det är dumt att han inte kan nås nu när du är gravid. Säg att du är orolig för att något ska hända eller att han ska missa förlossningen, eftersom det verkar vara så du känner.

• Anonym (samma sits)

min sambo är likadan. Och även om jag han när vi pratar "normalt" lovar att aldrig göra så igen ifall det händer något här hemma (han försvinner oftast på nätterna i flera timmar) så är det samma visa nästa gång han är förbannad. Och det går INTE att prata med honom alls då. Dessutom bara sticker han de gångerna och tar (som vanligt) för givet att JAG ska vara hemma med dottern, försöker JAG gå ut i fem minuter för att lugna ner mig så vi inte bråkar ännu mer, utan så vi kan prata lugnt när jag kommer in igen om några minuter, då ställer han sig för dörren och knuffar bort mig så jag inte kommer ut och sen sticker han själv. Känner mig som ett litet barn. Vi bodde hos hans mamma ett tag i början av vår relation och hon var likadan, ställde sig framför dörren om jag ville ut under ett tjafs för att lugna ner mig med en cigg (då, röker inte nu) istället för att förstora upp allt genom att stanna inne.
    Sitter nu här höggravid och antingen så bråkar vi så han ignorerar mig eller stänger av telefonen, eller så är han hos någon kompis eller någonstans och hör tamejfan aldrig telefonen. Det är ofta jag behövt fått tag i honom men inte lyckats på flera timmar.
    Till förlossningen kan jag åka själv, det struntar jag i, däremot har vi en treåring här hemma jag inte kan lämna.

• Anonym (samma sits)

Dessutom får jag ofta sammandragningar som sjutton när jag är ledsen eller arg. Men det försvinner också ur hans huvud så fort han är irriterad.

• Anonym

Anonym (samma sits)

Ni har ju mycket större problem än mobiltelefonen.

Svar på tråden Är så trött på att han alltid stänger av mobilen!!!