• Anonym

Är så trött på att han alltid stänger av mobilen!!!

Så fort han och jag är lite småsura på varandra å han är på jobbet, så stänger han av mobilen i flera timmar!! Så jag kan inte få tag på honom! Vi har ett barn på 2 år. Hur fan skall jag kunna nå honom om han stänger av mobilen för att han är sur? Det är ofta såhär! Börjar bli smått förbannad nu.

• Svar på tråden Är så trött på att han alltid stänger av mobilen!!!
  • Jillisen

Tycker inte det e okej att störa sin sambo när han eller hon e på jobbet!!! såvida människan inte råkar jobba som lasbilschaufför eller något!!!
    varför ska alla störa sina män på jobbet???

• April Mamma

Jillisen

Störa sina män? I bland så kanske man måste få tag i sin sambo,helst om man e gravid..men iofs så finns det väl antagligen en fast telefon om det skulle vara något "akut"

Personligen så tycker jag det är lite omoget att stänga av sin telefon så fort man e småsur på varandra.Försök att lösa det i stället...Livet är för kort för att tjuras bort
    (Min personliga åsikt...)

• Gisse the one and only

Jag förstår inte heller. Skulle de verkligen stänga av mobilen om de inte blev störda av sura flickvänner/fruar som ska diskutera osv? Min man har aldrig fått någon anledning till att stänga av sin mobil. Jag har inte gett honom någon anledning. Vi surar inte, reder inte ut missförstånd på arbetstid osv. Så min man är alltid nåbar, det är även jag, för vi har inget att "frukta"

• Jillisen

April mamma.. TYVÄRR när man läser inlägg här på fl o har sett hur vissa brudar är funtade irl..
    jobbade inom hotell en manlig kollega hade sin mobil på ljudlös..
    han hade bråkat med sin flickvän..
    tro fan att hon ringde konstant?! är lixom alla flickvänner arbetslösa med tanken på att de har tid med sånt?
    han åt knappt lunch.. för de skulle ju "prata" sånt typiskt fjortisbeteende!
    Och ja.. mycket respektlös att störa sin sambo på det viset när hon eller han e på jobb... kanske min uppfostran.. för när jag ringde mitt ex som jag var ihop med i 15 års åldern och ringde o meddelande en sak på jobbet.. fick jag världens utskällning av min mor..
    och ja... fast jag kanske var en trotsig tonåring.. förstod jag faktiskt VARFÖR man inte ringer sin respektive på jobbet..

Visst att man e gravid..
    men man kan ändån inte ringa o bråka..
    o sen tröttnar mannen... stänger av den de få timmarna han e iväg..
    sen när han kommer hem får han inte bara höra vanliga tjatet utan även frasen.. "jag e gravid.... bla bla bla bla tänk om bla bla bla....."

Gud vad min sambo har det bra... när jag läser sånt här..
    kanske därför vi typ bara bråkar en gång i halvåret?? för att jag låter honom vara när han behöver vara för sig själv... oj just det ja... FAST JAG E GRAVID!!

• Åsa

Iofs tycker jag också det är omoget att stänga av telefonen just när man är sur men jag begriper inte heller varför man alltid skulle behöva vara nåbar. Hur tror ni folk gjorde för 7-8 år sedan när det fortfarande var en minoritet som hade mobiltelefon?
    April Mamma: Jo, det är sant att man ibland (mer eller mindre) måste få tag på den andre men om man kan säga att någon "brukar" stänga av till exempel efter gnabb är det nog inte bara i akuta lägen man brukar ringa.

Min man brukar över huvud taget inte ha med sig sin mobiltelefon om han inte vet att det är något särskilt han behöver den till.

• April Mamma

Jillisen

Ja,jag håller med..det var ett "fjortisbeteende" att ringa upp honom på jobbet och tjafsa.
    Stackars kille!
    Men jag tänkte inte att Ts anledning var att ringa upp sin sambo och tjafsa...utan att kunna få tag på honom om det skulle vara något.

Men om anledningen var att hon skulle ringa o fortsätta "bråka" så kan jag förstå att han stänger av den.

• Jillisen

Gislöv.. du menar seriöst att du inte kan vänta de få timmarna din man e iväg????

jag har kanske turen att min man e lastbilschaffis??
    (turen i oturen så att säga)
    att jag i rpincip ALLTID kan prata när jag har tid??

och att jag råkar avra personlig assistent så när brukaren sover att även då kan jag sitta i en timme o prata skit med min älskade... o andra sidan.. träffar jag honom bara på helgen..
    o jag ahr haft pojkvänner som har haft vanliga 8 timmars jobb..

bråkar man kan man vänta de få timmarna de e iväg..
    kanske skriva ett sms.. inte argt sådant... då e det förståligt att de inte ens kommer hem från jobbet..

Jag har kanske ganska manligt beteende... hade en kille som var svartsjuk o ville "prata ut" saker o ting i värsta situationer.. sa man "du jag har faktiskt ingen tid nu.. jag JOBBAR!!" fick man höra att "du har alltid tid... ditt jobb är inte stressande osv.."
    helt plötsligt är "mitt" inte viktigt nog?!
    vad gör man?? lägger luren i örat.. o stänger telefonen..
    sätter igång den efter tre timmar raderar smsen utan att läsa (typ tiotal sms).
    Och drar sen hem till en kompis...eller modern.. för att man pallar verkligen inte med "svartsjukan" eller "gnället"..
    o ju mer personen i fråga hörde av sig.. ju mer hade man bara lust att svara o skrika "dra åt helvete ta ditt pick o pack o stick!!"

Jagh har alltid hållt mig sysselsatt med jobb... jobbat på msdonald's, personlig assistent, hotell.... inga välbetalda jobb..
    en nervärderande kommentar o jag kokade över..

• Anonym (oförståend)

Måste hålla med flera andra här. För flera år sedan klarade man sig utmärkt utan mobilen för att få fram brådskande ärenden. Han måste ju ha en fast telefon eller någon som kan vidarebefordra ditt meddelande i värsta fall. Vid förlossning kommer han självklart få meddelandet.

Anser också att man inte kan begära att ens partner ska ha sin privata telefon påslagen på jobbet. Jag har min privata mobil avstängd i princip hela arbetsdagen (förutom lunch) eftersom jag har ett arbete där jag inte har möjlighet att svara i min privata mobil. Låt din partner vara om ni har bråkat - eftersom du vet hur han reagerar - och försök lösa det på hemmaplan istället.

• Jillisen

April mamma.... det är ju det som e hela grejen.. även här i ts drar hon upp "jag e gravid.. vad som helst kan hända" o drar upp barnet de redan har..
    det låter direkt som om barnen är vapen..
    o det är oxå så fegt... en anledning varför han MÅSTE vara tillgänglig..
    men hon låter det inte avra så utan fortsätter gnäbba när han e på jobb..

till slut pallar man inte mer!!
    man stänger av mobilen.. o skönt e det för honom kan jag meddela!!!

• Anonym

Vill inte hänga ut förra jobbet eller andra- därför anonym.

Jag vet inget om TS...men, min kommentar till att ringa på jobbet...är inte alltid en bra idé. Naturligtvis- alla situationer är olika.

Där jag jobbade förut så var det en person som satt i tel med respektive- ca 2-4 dagar på en arb vecka...i ca 30 min...- och försökte lösa deras problem- när de gällde det jobbet så blev andras jobb dessvärre drabbade- försenat. Det var inte heller bra. Jag säger inte att man inte får...men- ibland kan det drabba andra också.

Svar på tråden Är så trött på att han alltid stänger av mobilen!!!