• KePe
    Äldre 31 May 01:59
    4029 visningar
    46 svar
    46
    4029

    Tjatigt om Julian Assange

    Börjar bli tjatigt om denna kåtbock. Dags att någon står med en skylt att han ska göra rätt för sig?

  • Svar på tråden Tjatigt om Julian Assange
  • KePe
    Äldre 18 Aug 03:03
    #31
    Simon 681 skrev 2012-08-17 23:46:39 följande:

    För att vi har ett oberoende rättsväsende och en minister kan inte garantera vad rätten kommer göra eller inte göra.
    Utlämningar beslutas nog slutligen av regeringen, det är inte utvisning.
  • KePe
    Äldre 18 Aug 03:04
    #32
    oOOo oOOo skrev 2012-08-17 23:53:14 följande:
    Precis, Sverige måste ju hålla på sin rätt att skicka folk till tex Egypten för tortyr när det passar.
    En domstol gjorde inte det som heller aldrig bevisats vara någon tortyr
  • KePe
    Äldre 18 Aug 03:06
    #33
    honkie skrev 2012-08-18 00:20:11 följande:

    Mja. Tycker det låter som något helt annat. Bruden W bjuder hem honom efter att ha hört vad han gjort med brud A? Det tycker inte jag låter som utnyttjande utan snarare som ett jakande svar till en sexinvit. Och hon "halvsov"? Antagligen var hon hög på gräs och glömde bort att de ens hade börjat ha sex. Förresten, när man halvsover så kan man tacka ja till sex utan att andra parten vet om att man sover, då hade Julian sex i "god tro". Eller så är det Pentagon som ligger bakom.
    Det verkade lite skumt men män med karisma verkar övervirila och tro att de får göra som de vill.
  • Äldre 18 Aug 03:30
    #34
    KePe skrev 2012-08-18 03:06:38 följande:
    Det verkade lite skumt men män med karisma verkar övervirila och tro att de får göra som de vill.

    Haha. Han är nog den mest okarismatiska person jag sett. Men återigen, brud W bjöd hem honom efter att han tafsat på henne på en biograf och hört vad brud A råkat ut för. Hon ville ligga med honom, inget annat än idiotiskt att komma efteråt och anklaga honom för våldtäkt. Och som det stod i artikeln, hans försvarare skiter fullständigt i brud W:s fall eftersom där inte finns något att hämta. De fokuserar istället på brud A som verkar anklaga honom för att ha knullat sönder en kondom. Att någon instans ens går med på att höra allt dravel helknäppt.
  • KePe
    Äldre 18 Aug 03:50
    #35
    honkie skrev 2012-08-18 03:30:57 följande:

    Haha. Han är nog den mest okarismatiska person jag sett. Men återigen, brud W bjöd hem honom efter att han tafsat på henne på en biograf och hört vad brud A råkat ut för. Hon ville ligga med honom, inget annat än idiotiskt att komma efteråt och anklaga honom för våldtäkt. Och som det stod i artikeln, hans försvarare skiter fullständigt i brud W:s fall eftersom där inte finns något att hämta. De fokuserar istället på brud A som verkar anklaga honom för att ha knullat sönder en kondom. Att någon instans ens går med på att höra allt dravel helknäppt.
    Man kan nog inte gå på vad hans advokat säger.
    Vad säger Borgström?

    Jag tyckte först det såg ut som en set up för att snärja honom. Karisma eller ej så verkar stora män vara åt det hållet, Kennedy; Kissinger, Strauss Kahn osv.

    Problemet är att känna till våra lagar var gränsen går. Säger min fru nej och jag petar in den ändå kan jag åtalas.
  • Äldre 18 Aug 07:32
    #36
    KePe skrev 2012-08-18 03:03:10 följande:
    Utlämningar beslutas nog slutligen av regeringen, det är inte utvisning.

    Enligt Carl Bildt så var det att lägga sig i domstolens arbeta att lova något sådant.
  • Äldre 18 Aug 08:12
    #37
    KePe skrev 2012-08-18 03:50:06 följande:
    Man kan nog inte gå på vad hans advokat säger. Vad säger Borgström? Jag tyckte först det såg ut som en set up för att snärja honom. Karisma eller ej så verkar stora män vara åt det hållet, Kennedy; Kissinger, Strauss Kahn osv. Problemet är att känna till våra lagar var gränsen går. Säger min fru nej och jag petar in den ändå kan jag åtalas.

    Problemet är väl att när brud W sa nej så slutade han.
  • Äldre 18 Aug 10:20
    #38
    KePe skrev 2012-08-18 03:04:27 följande:
    En domstol gjorde inte det som heller aldrig bevisats vara någon tortyr
    Ja, det var Anna Lindh som skickade iväg de stackars egypterna. Kontentan är att sverige böjer sig framåt och tar emot när usa säger till. Bildth kan säga vad han vill, när det kommer till handling vet omvärlden och Assange hur det går. Vem vet, sverige kanske redan har 3 miljoner redo att sätta in på Assanges konto efter han blivit torterad
  • Äldre 18 Aug 17:21
    #39
    oOOo oOOo skrev 2012-08-18 10:20:17 följande:
    Ja, det var Anna Lindh som skickade iväg de stackars egypterna. Kontentan är att sverige böjer sig framåt och tar emot när usa säger till. Bildth kan säga vad han vill, när det kommer till handling vet omvärlden och Assange hur det går. Vem vet, sverige kanske redan har 3 miljoner redo att sätta in på Assanges konto efter han blivit torterad

    Jag skulle hålla ögonen på vad som händer efter en svensk utlämning till USA. Kanske Telia får ett stort kontrakt från USA?
  • KePe
    Äldre 18 Aug 17:46
    #40
    Simon 681 skrev 2012-08-18 07:32:59 följande:

    Enligt Carl Bildt så var det att lägga sig i domstolens arbeta att lova något sådant.
    Dom kan inte lova något nu och är tydligen olika då regeringen utlämnade Egyptierna utan domstol vad jag minns. Men dom var asylsökande, så det beror på status här.
  • KePe
    Äldre 18 Aug 17:48
    #41
    honkie skrev 2012-08-18 08:12:21 följande:

    Problemet är väl att när brud W sa nej så slutade han.
    Skrev du rätt, jag minns inte, det är gammalt.
  • KePe
    Äldre 18 Aug 17:52
    #42
    oOOo oOOo skrev 2012-08-18 10:20:17 följande:
    Ja, det var Anna Lindh som skickade iväg de stackars egypterna. Kontentan är att sverige böjer sig framåt och tar emot när usa säger till. Bildth kan säga vad han vill, när det kommer till handling vet omvärlden och Assange hur det går. Vem vet, sverige kanske redan har 3 miljoner redo att sätta in på Assanges konto efter han blivit torterad
    Egyptierna var asylsökande efterlysta terrorister som ingen vet om det torterats och de riskerade inte dödsstraff.

    Risken är större att han utlämnas från UK, men han vill inte bli stämplad som sexbrottsling och vet antagligen att han blir dömd.
  • KePe
    Äldre 18 Aug 17:54
    #43
    Simon 681 skrev 2012-08-18 17:21:14 följande:

    Jag skulle hålla ögonen på vad som händer efter en svensk utlämning till USA. Kanske Telia får ett stort kontrakt från USA?
    Han kan inte utlämnas utan Ok från UK. Men Ecuador är nog ruttet så han får fullt upp att göra där så han kastas ut.
  • Notari­atet
    Äldre 19 Aug 23:20
    #44
  • Kvamme­n
    Äldre 20 Aug 21:12
    #45

    Assange verkar ha förlorat greppet om verkligheten.
    www.svd.se/nyheter/utrikes/en-cirkus-utan-verklighetskontakt_7433256.svd

  • Thu 21 Jan 2021 22:32
    #46

    Undrar när han blir frisläppt?

Svar på tråden Tjatigt om Julian Assange