• Anonym (nytt avtal?)

Pappan tänker behålla barnet två veckor!

Eftersom det inte är någon direkt fara för barnet (antar jag helt fräckt) så får du väl kontakta familjerätten imorgon och tala om att han har för avsikt att bryta mot ert avtal. Be dem kontakta honom så ni kan få ett möte där och se om umgängesavtalet ska göras om eller vad det är han har tänkt sig med det hela.

• Anonym (nytt avtal?)

de kan åtminstone hjälpa dig att som utomstående och neutral att ta kontakt och kolla varför han tänkt bryta det avtal ni har

• Anonym (nytt avtal?)

Klart de kan hjälpa dig med den kontakten, men de kan inte få hem ditt barn till dig, de har liksom inte riktigt den "makten" trots allt. Däremot kanske de kan tala honom tillrätta, genom att berätta vad det innebär om han bryter mot ett avtal som gått igenom i tingsrätten och vad det kan få för följder i framtiden för hans (och framför allt barnets!) del. Det är väl vad du kan hoppas på iaf om du kontakter dem.

• Anonym (nytt avtal?)

Ja domen ska gälla. Men pappan kan ändå välja att behålla barnet hos sig. Vilket kan ge följder för hans del senare (men givetvis är det ju barnet som drabbas i första hand i så fall). Ring familjerätten imorgon och fråga vad du kan göra och vad de kan hjälpa dig med. I första hand bör ni ju ses och prata om det, och där brukar familjerätten kunna hjälpa till.

Misstänker att jag formulerar mig på ett sätt som gör att du inte förstår vad jag menar riktigt, skyller på att jag är trött. Hur som helst, lycka till! Hoppas det löser sig för er!

Svar på tråden Pappan tänker behålla barnet två veckor!