• Anonym (hjälp!)

Pappan tänker behålla barnet två veckor!

Jag har lämnat barnet till sin pappa som skulle ha barnet till på söndag. Nu har han mailat att han inte kommer att lämna tillbaka barnet förrän den 17:e juni!

När jag åkte med barnet till pappan sa han ingenting om det här. Vad ska jag nu göra? Vi har en dom från tingsrätten på umgänge varannan helg men vi har gemensam vårdnad och nu hade pappan missat förra helgen han skulle ha barnet och jag ville vara snäll så jag förslog att han skulle ha barnet från idag och det gick han med på.

Snälla hjälp mig, vad kan jag göra?

• Svar på tråden Pappan tänker behålla barnet två veckor!
  • vampyria2

Hur gammalt är barnet, tror du att barnet kommer att fara illa av att vara lite längre hos sin pappa?

• Philippa

Är barnet i fara hon pappan? Ring polisen.....

• Anonym (hjälp!)
    vampyria2 skrev 2012-05-31 22:06:58 följande:
    Hur gammalt är barnet, tror du att barnet kommer att fara illa av att vara lite längre hos sin pappa?
    Barnet är i 10-års åldern. Vill inte skriva exakt.

Nej, inte direkt men jag ska ju ha boendet!
  • Tramsa

Har han inte talat om varför liksom? Jag antar att det finns skola att gå till ett par veckor till? Bor han så att barnet kan sköta skolgången?

• Anonym
    Philippa skrev 2012-05-31 22:07:11 följande:
    Är barnet i fara hon pappan? Ring polisen.....

Ts har skrivit att de har gv då gör polisen ingenting.
    Anonym (hjälp!) skrev 2012-05-31 22:09:21 följande:
    Barnet är i 10-års åldern. Vill inte skriva exakt. Nej, inte direkt men jag ska ju ha boendet!

Du har väl boendet fast er unge är där till den 17. Om inte ungen far illa av det ligg lågt och se hur det blir nästa gång om ni kör på det som står i dommen annars kan du ta dommen om vh vs verkligheten till diskussion sen
  • Anonym (hjälp!)
    Tramsa skrev 2012-05-31 22:18:42 följande:
    Har han inte talat om varför liksom? Jag antar att det finns skola att gå till ett par veckor till? Bor han så att barnet kan sköta skolgången?
    Jag vet inte, han är väl sur att jag fick boendet. Skolan blir inget problem tyvärr så det kan jag inte använda mig av. men jag ska ha barnet när det blir skolavslutning nästa fredag är det meningen....
  • Anonym (nytt avtal?)

Eftersom det inte är någon direkt fara för barnet (antar jag helt fräckt) så får du väl kontakta familjerätten imorgon och tala om att han har för avsikt att bryta mot ert avtal. Be dem kontakta honom så ni kan få ett möte där och se om umgängesavtalet ska göras om eller vad det är han har tänkt sig med det hela.

• Anonym (hjälp!)
    Anonym (nytt avtal?) skrev 2012-05-31 22:27:05 följande:
    Eftersom det inte är någon direkt fara för barnet (antar jag helt fräckt) så får du väl kontakta familjerätten imorgon och tala om att han har för avsikt att bryta mot ert avtal. Be dem kontakta honom så ni kan få ett möte där och se om umgängesavtalet ska göras om eller vad det är han har tänkt sig med det hela.
    Nej, ingen direkt fara för barnet men en ny dom har vi!! Vad kan familjerätten göra menar du?
  • Anonym (nytt avtal?)

de kan åtminstone hjälpa dig att som utomstående och neutral att ta kontakt och kolla varför han tänkt bryta det avtal ni har

Svar på tråden Pappan tänker behålla barnet två veckor!